Zaloguj się
Kalendarz zawodów
2
3
4
5
6
9
10
11
12
16
17
18
19
23
24
25
26
30
grudzień 2024
Najbliższe zawody
21.12.2024, godz. 16:00
Engelberg HS-140
PŚ M ind.

Po wieloletniej batalii o prawo startu kobiet na igrzyskach olimpijskich w końcu będziemy świadkami pierwszego konkursu skoków pań podczas XXII ZIO w Soczi.

Niestety, mentalność niektórych osób związanych ze światem skoków narciarskich wciąż się nie zmieniła. Kontrowersyjne opinie wygłasza m.in. trener reprezentacji gospodarzy igrzysk, gdzie największą nadzieją na olimpijski medal w Soczi ma właśnie skoczkini Irina Awwakumowa.

Trener męskiej reprezentacji skoczków w następujący sposób wypowiedział się o kobiecych skokach podczas wywiadu dla rosyjskiej gazety Izwiestija:

- Muszę przyznać, że nie popieram kobiecych skoków. To jest trudny i urazowy sport. Jeśli mężczyzna jest poważnie ranny, nie jest to śmiertelne, ale dla kobiet konsekwencje mogą być znacznie gorsze. Gdybym miał córkę, nigdy nie pozwoliłbym jej spróbować skakać. To jest zbyt trudne. Kobiety mają inne zadanie - powinny mieć dzieci, wykonywać prace domowe i zajmować się domem - powiedział Alieksandr Ariefjew.

Takie wypowiedzi szokują. Szczególnie po tylu latach walki o równe prawo do rywalizacji w zawodach międzynarodowej rangi... Poza tym większość dawnych przeciwników kobiecych skoków, głosząca niegdyś podobne poglądy, umilkła. Z drugiej strony w tym samym wywiadzie szkoleniowiec podkreślił, że jest pod wrażeniem osiągnięć Awwakumowej.

- Irina jest genialna i zasługuje na ogromny szacunek. Wypracowała sobie wiele. Za pierwszym razem, kiedy widziałem jej skok, nie mogłem sobie wyobrazić, że ona osiągnęła tak wysoki poziom. Udało się jej to głównie dzięki ogromnemu poświęceniu - stwierdził Ariefjew.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2014 - wszystkie artykuły
Komentarze
hguj
Ma rację.
(24.01.2014, 15:58)
RemigiuszMakrela
@sebs
Człowieku, z tą patelnią to mi troszkę przesadnie wyjechałeś. Nie została ona użyta w żadnym złośliwym "kuchennym" kontekście, ale Ty wyciągnąłeś przeciwko mnie to jedno słowo z całej wypowiedzi. Zgodzę się, że przesadzilem w ostatnim zdaniu, ale pisząc o tłumie bojowniczek, a nie używając jednego mało istotnego słowa. Ale jeśli użycie słowa patelnia w zdaniu o kobiecie jest już szowinizmem to ja nie wiem, jak bardzo muszę dbać o swój język żeby być poprawny politycznie. Cieszę się, że o nóż nie miałeś pretensji ;)
(23.01.2014, 23:24)
sebs
@RemigiuszMakrela

Wą tpisz w to, czy kobiety faktycznie nie mają równości, a kończysz wypowiedzią o patelniach. Właśnie taki szowinizm pokazuje, że nie ma równości - choćby w języku tej debaty. Nie zauważyłem ani jednej takiej wycieczki wśród wypowiedzi kobiet poniżej, ale Ty sobie jednak pozwoliłeś. Dlaczego?
(23.01.2014, 22:32)
Sebek99pl
Przecież to Rusek :p Po nich można się wszystko spodziewać ;)
(23.01.2014, 17:08)
mala21
@RemigiuszMakrela
moim zdaniem tytuł jak najbardziej odpowiedni. tytuł ma zaciekawić i skusić czytelnika do zajrzenia w głąb tekstu. redakcja miała wyciąć do tytułu, któreś z łągodniejszych zdań tej wypowiedzi? ale dlaczego skoro to najbardziej porusza?
(23.01.2014, 16:42)
RemigiuszMakrela
Kiepski tydzień macie w redakcji. Najpierw zjechaliście Murańkę za to, że nie podporządkowuje się z uśmieszkiem wujkowi Polo i Łukaszowi Kruczkowi oraz że protestuje przeciwko bardzo krzywdzącej go decyzji. Teraz tytuł rodem z Onetu: słowa wyjęte z kontekstu, a tak naprawdę wypowiedź całkiem sensowna. Niekoniecznie się z nią zgadzam, ale opinia Ariefjewa jest całkiem logiczna, spójna i można mieć takie zdanie. Oczywiście zapewne zaraz tłum bojowniczek o równość kobiet (jakby tej równości nie miały) poleci za trenerem z nożami, widłami, karabinami, patelniami i innymi.
(23.01.2014, 15:57)
drobna uwaga2
Jeszcze jeden błąd, jak się okazuje. "Poważnie ranny" przetłumaczono zapewne z "sieriozno trawmirowan" i zrobiono to źle. Redakcjo, w tym kontekście "poważnie kontuzjowany" :)
(23.01.2014, 15:50)
Robbi
święta prawda
(23.01.2014, 14:52)
sasa
Brawo Panie Trenerze!
(23.01.2014, 14:22)
ew
Prawda jest taka że oprócz kilku zawodniczek większość powinna skakać na innych skoczniach bo nie są w stanie odlecieć na dobrą odległość nie skacząc z kilku belek wyżej niż mężczyźni. Prędkość zawodniczek jest od kilka kilometrów wyższa niż mężczyzn którzy z tymi kilkoma kilometrami lądowali by zbyt daleko by ustać skok. Co do urazów to jęśli kobiety skakałyby kilkadziesiąt lat temu to podejście podobne by było do gimnastyki kobiecej która również jest urazowa.
(23.01.2014, 13:34)
Janusz
Będzie Awwakumowa w Planicy?
(23.01.2014, 13:30)
piotr186n
Wypowiedź nie szokuje, jest normalna i nikogo nie obraża. Czy redakcja nie przesadza??
(23.01.2014, 12:13)
m...
No patrzcie, a u nas mój małżonek zajmuje się domem, wykonuje wszystkie prace domowe, a ja trenuję kolarstwo. Dziecko urodzę ja, ale On się zajmie wychowaniem. I dobrze nam tak
(23.01.2014, 12:07)
Merc
wiem ze to Ariefjew powiedzial to zdanie ale tak jak mowilem brzmi ono zle tylko wyrwane z kontekstu. reszta jego wypowiedzi doskonale tlumaczy dlaczego uzyl takich slow
(23.01.2014, 11:47)
PN
@borek99
Słuszna uwaga.
(23.01.2014, 11:46)
Mart
@Merc
artykul jest tlumaczony z norweskiego - takie jest podane również zrodlo artykulu, a ew roznica, o której wspomniał/a Drobna uwaga nie dotyczy tego co ciebie tak mierzi..
fragment " Kobiety mają inne zadanie - powinny mieć dzieci, wykonywać prace domowe i zajmować się domem" jest w całości wypowiedzią trenera, a nie dodatkami
aa i ten artykul ma taki sam charakter jak ten na Dagbladet, u Norwegow tez nie ma nic więcej i również sa oburzeni taka wypowiedzą w tytule cytując ten sam fragment jego wypowiedzi
(23.01.2014, 11:42)
Merc
chodzi mi o ten konkretny artykul a nie artykul na temat wypowiedzi Ariefjewa. a juz napewno nie chodzi mi o slowa ktore on powiedzial tylko o blyskotliwe dodatki pomiedzy fragmentami jego wypowiedzi, ktora jak sie okazuje byla nawet blednie przetlumaczona
(23.01.2014, 11:30)
borek99
Skoro skoki kobiet Was nie interesują i nudzą, to ich po prostu nie oglądajcie i nie komentujcie. Po co być masochistą?
(23.01.2014, 11:28)
Mart
@Merc
to mam dla Ciebie niespodziankę, artykuł w Dagbladet napisał z kolei facet. A ja żadnych słow w usta Ariefjewa nie włożyłam to jest to co on powiedział, więc to chyba on powinien myśleć co mówi
(23.01.2014, 11:22)
drobna uwaga
Po pierwsze - uważam, że facet ma rację i nie ma w tym nic szokującego. Po drugie - słabo przetłumaczyliście jego wypowiedź z rosyjskiego. "Trawma" to rosyjsku kontuzja, dlatego trenerowi chodziło o to, że ten sport "może powodować kontuzje". Nie ma tam nic traumatycznego. Pozdrawiam.
(23.01.2014, 11:21)
IbiQer
@Mart:

"bo nie kazda kobieta chce mieć dzieci i zajmować się t domem - można mieć większe ambicje i spelniac swoje marzenia chociażby skacząc na nartach."

Rly? Skakanie na nartach to większa ambicja niż posiadanie dzieci? XD

@Elle:

W przypadku mężczyzn skakanie nie jest bezproduktywne, bo np. taki Prevc tylko w tym sezonie i tylko do tej pory zarobił 77 600 franków szwajcarskich (ok. 261 500zł) a w dodatku facet rodzić nie musi, kariera sportowa nie przeszkadza mu w założeniu rodziny.
Oczywiście każdy ma prawo do szczęścia, więc niech robi to, co uważa za słuszne, ale ja w sumie współczuję kobietom, które stawiają sport ponad rodziną i potem na starość żałują, że ich koleżanki mają dzieci, a one co najwyżej medale, puchary, pieniądze.
(23.01.2014, 11:15)
marmi
Ok, nie kazda chcę, nie kazda się nawet nadaje do tego, ale chodzi o proporcje. Przez lansowane wszedzie i często źle pojete rownoupprawnienie dochodzi do tego, że malo ktora kobieta chcę. Wszystko inne jest wazniejsze, poczawszy od kariery a dzieci odkada się do wieku niebezpiecznego dla ich zdrowia lub rezygnuje się w ogole. Inna sprawa, że mezczyzni powinni zarabiac tyle, żeby starczalo dla zony i dzieci, co u nas rzadko ma miejsce. Na zachodzie jednak znacznie czesciej a sytuacja wyglada podobnie...
Ps. Przepraszam za polskie ogonki, ale uzywanie ich na komorce, z ktorej pisze jest bardzo utrudnione.
(23.01.2014, 11:09)
Merc
nie trzeba bylo patrzec na autora zeby wiedziec ze tylko kobieta mogla cos takiego napisac.. samo zdanie o kobiecie w domu z dziecmi rzeczywiscie brzmi nieciekawie ale tylko wyrwane z kontekstu.. to jest naturalna rola ludzi by mieli dzieci i przedluzali gatunek i zgadzam sie z trenerem ze to zbyt niebezpieczny sport dla kobiet bo wypadek na skoczni moze im przeszkodzic w posiadaniu dzieci. a niektorym widze juz zbyt mocno uderzyla do glowy nowa teczowa ideologia.. nie dlatego ze kobiety skacza, ale dlatego ze takie artykuly powstaja i spotykaja sie ze spora liczba przychylnych komentarzy
(23.01.2014, 11:02)
Elle
cóż trenerowi odpowiem, że zadaniem mężczyzn jest za to ciężka praca w kopalni, kamieniołomach albo chociaż zwykłe kopanie rowów, a nie jakieś tam bezproduktywne skakanie.
@sd
dlaczego każdemu się wydaje że może mówić kobietom co powinny robić a co nie?? proponuję zająć się tym co powinni faceci. może to oni powinni się zająć w końcu domem, dziećmi, które tak ochoczo płodzą (ale tylko płodzą bo wychowywać to już nie). niech zarabiają pieniądze, dbają o rodzinę itp.
(23.01.2014, 11:02)
Mart
@Polonus, IbiQer

autorka za feministke się nie uważa, ale taka wypowiedz, że "zadaniem kobiety jest rodzic dzieci, zajmować się domem" etc mnie szokuje i uważam to za totalna glupote - bo nie kazda kobieta chce mieć dzieci i zajmować się t domem - można mieć większe ambicje i spelniac swoje marzenia chociażby skacząc na nartach. a ze niektórym przeszkadzają ambitne dziewczyny/kobiety, które chcą czegoś więcej niż wyjść za maz i urodzić dziecko to już swiadczy o owych delikwentach a nie o kobietach...
(23.01.2014, 10:51)
marmi
Nie spodziewalem się tylu glosow poparcia dla trenera. To przesadzone rownouprawnienie powoduje m.in. spadek przyrostu naturalnego, te bardziej "rozwiniete" narody powoli wymieraja na rzecz imigrantow, glownie islamskich.
Skoki kobiet moglyby być ciekawe, ale latem w bikini, bez urazy drogie Panie, tylko zartuje. Nie mam nic przeciwko skoro bardzo chcą, natomiast miksty to nieporoozumienie.
(23.01.2014, 10:50)
PN
Jeśli ktoś nie chce oglądać, bo nudne, to przecież obowiązku nie ma :)
(23.01.2014, 10:50)
sebs
O atrakcyjności sportu w jakimkolwiek wydaniu decydują raczej czynniki pozasportowe - emocje kibicowskie, prestiż, pieniądze. Ze sportowych zaś: dawanie z siebie wszystkiego. Kobiety też nie odpuszczają i dlatego chce się na to patrzeć. Z kolei mogłyby skakać na równi z mężczyznami, ale jak na dole skoczni pustka, relacji w TV nie ma, a jak jest, to komentator zanudza (bo ma być może podobne poglądy do trenera Rosjan), to będzie nudno. Na MŚ na mixie było super! Świetny konkurs i wspaniale było patrzeć na zapłakaną Yuki Ito! Były emocje, zależało zarówno facetom, jak i kobietom. Szkoda, że teraz na IO nie ma mixa. Co do wypowiedzi trenera, cóż - może sobie gadać, ale FIS zdecydowanie liczy na zyski ze skoków kobiet, więc one będą się rozwijać.
(23.01.2014, 10:43)
sd
Tylko, że kobiety nie mają hamulców, nie potrafią wyczuć gdzie jest granica wolności. Po emancypacji która była potrzebna bo facet niestety przesadzał poszły dalej, i mamy potem takie feministki co zabić chcą dzieci w łonie specjalnie i do tego na święta Bożego Narodzenia a inne kobiety myślą że to jest nowoczesne myślenie i jak dzieciak w domu płacze to do beczki z nim zaraz. Nie można zabronić kobietom skakać i nie można powiedzieć, że to jakiś absurd oglądać kobiece skoki bo są słabe. Ale nie może być tak, że tylko skoki bo pierwsze co powinny robić kobiety to dbać o dom i o dzieci które też powinny mieć. To jest priorytet jak u muzułmanów dlatego w Belgii połowa dziś dzieci to synowie i córy Allacha choć to religia nienawiści do innych (nie słyszałem o tylu okropnościach w innych religiach czy wewnątrz czy przeciw innym "niewiernym"). Trzeba wiedzieć gdzie są granice - skoki u kobiet to dodatek a nie całe życie bo inaczej można skończyć jak ta holenderka pokrojona przez cyganów w Hiszpanii na kawałki, chyba piłkarka ręczna... Tak wiem komentarz wysoce niepoprawny politycznie i nie tylko.
(23.01.2014, 10:41)
Jernej
Przesadził z tym domem ale nie ma NIC NUDNIEJSZEGO niż Skoki Kobiet. To jakieś kompletne nieporozumienie.
Pomysł może był dobry bo mamy równouprawnienie i dlaczego kobiety nie miałyby skakać ale wyszło to niestety poniżej oczekiwań.
Nikt tego nie ogląda dla przyjemnosci.
(23.01.2014, 10:33)
PN
Równie dobrze można by wypowiadać się przeciw udziałowi kobiet w jakichkolwiek sportach, gdzie prowadzone są pomiary, bo w większości (jeśli nie we wszystkich) kobiety albo będą osiągały gorsze rezultaty od mężczyzn, albo będą potrzebowały wyższej belki, lżejszego młota, itd.

Jeśli ktoś chce się w ten sposób realizować, i ktoś cieszy się uczestnictwem i oglądaniem współzawodnictwa, to co komu do tego? Do oglądania nikt nie zmusza, nawet podczas mikstów można sobie podczas serii skoków zawodniczek wypić w spokoju herbatę w kuchni, jeśli kogoś rażą kobiece skoki.
(23.01.2014, 10:32)
IbiQer
Bardzo rozsądna wypowiedź Ariefjewa. Widać, że nie jest za równouprawnieniem tylko za przywilejami dla kobiet. Czyli normalny facet.

Konkursy kobiet w skokach narciarskich są niesamowicie nudne, to po pierwsze.

Po drugie jest to niebezpieczna dyscyplina i jakby autorka (zapewne feministka) artykułu nie zauważyła, Ariefjew troszczy się o kobiety, bo przestrzega przed zagrożeniami oraz mówi, że swojej córce by nie pozwolił skakać.

Po trzecie, uprawianie prawie każdej dyscypliny sportu, a zwłaszcza skoków, koliduje z planami związanymi z założeniem rodziny i posiadaniem dziecka. Najpierw kilka miesięcy przerwy, bo z brzuchem ciężko skakać a potem kilka-kilkanaście miesięcy wracania do formy (przy założeniu, że sport okaże się ważniejszy od dziecka...).

Ariefjew stwierdził jedynie, że nie popiera kobiecych skoków, a nie popiera, bo się zwyczajnie boi o ich zdrowie. To wcale nie znaczy, że im tego ZAKAZUJE. Jedynie swojej córce by zakazał, ale to jego dziecko, więc ma do tego prawo.
(23.01.2014, 10:32)
PN
Równie dobrze można by wypowiadać się przeciw udziałowi kobiet w jakichkolwiek sportach, gdzie prowadzone są pomiary, bo w większości (jeśli nie we wszystkich) kobiety albo będą osiągały gorsze rezultaty od mężczyzn, albo będą potrzebowały wyższej belki, lżejszego młota, itd.

Jeśli ktoś chce się w ten sposób realizować, i ktoś cieszy się uczestnictwem i oglądaniem współzawodnictwa, to co komu do tego? Do oglądania nikt nie zmusza, nawet podczas mikstów można sobie podczas serii skoków zawodniczek wypić w spokoju herbatę w kuchni, jeśli kogoś rażą kobiece skoki.
(23.01.2014, 10:32)
uskotko
Po prostu cham.
(23.01.2014, 10:29)
WTF?
@Xellos
co do mikstów pełna zgoda, to jest dopiero pokazywanie kobietom gdzie ich miejsce. Kończą mężczyźni i wydłużamy im rozbieg (tak jak by dawanie szans dziecku z zespołem Downa). Od tej walki o równouprawnienie doszło do takich absurdów jak skoki kobiet, które kompromitują zarówno sport jak i kobiety, gdzie widać jak niżej są w tych sprawach od mężczyzn. Poza tym nudne dla kibiców. Pozdrawiam wszyskie Panie i dziewczyny które widzą absurdalność oglądania tej dyscypliny.
(23.01.2014, 10:15)
Xellos
Facet może przesadził z tym zajmowaniem się domem i dziećmi. Kobieta też człowiek przecież i może inne rzeczy robić.

Natomiast odnośnie samych skoków kobiet są one po prostu nieciekawe. To tak jakby oglądać FISCup mężczyzn.

Skoro poświęcam te 2 godziny czasu na oglądanie czegoś, to chce oglądać najlepszych ludzi na świecie w akcji. Nigdy żadna kobieta nie będzie się zaliczać do najlepszych ludzi w tej dyscyplinie - bo jedzie sporo belek wyżej :)

Są dyscypliny gdzie to tak nie kłuje w oczy, bo brak bezpośredniego porównania kobiet do mężczyzn. Czyli brak tego odniesienia działającego na wyobraźnię. A tutaj jak byk trzeba ustawić najazd przed skokiem, czyli jeszcze przed rozpoczęciem dyscypliny - już widać tą dysproporcję.

Np. w biegach, to dopiero można sobie czasy porównać na mecie z mężczyznami. Ale nikt się tym już nie zajmuje, jest meta, jest koniec zawodów i TV się wyłącza. A w tych nieszczęsnych skokach zawody się nie zaczęły a już widzimy jakieś gigantyczne numery belki najazdowej ;) A już kompletnie śmiesznie wyglądają miksty, gdzie na naszych oczach belka jest przesuwana w górę przed skokami kobiet ;d
(23.01.2014, 09:51)
Wisnia
Sport "trudny i traumatyczny". Moze dlatego Ariefjew nie potrafi wytrenowac ani jednego skoczka na przyzwoitym poziomie. XIX-wieczna mentalnosc, szkoda slow.
(23.01.2014, 09:42)
WTF?
co za bzdurny genderowy artykuł. Powiedział co myśli i słusznie i ma rację. Kobiety nigdy do mężczyzn nie doskoczą. mogą sobie skakać z samego czuba najazdu, tylko jaki to ma sens? taka rywalizacja ma tylko znaczenie statystyczne, gdyż do oglądania nadają się bardziej konkursy FISCupu.
(23.01.2014, 09:36)
Polonus
Autorkę szokuje wypowiedź, że kobiety powinny mieć dzieci i zajmować się domem. i potem się dziwić, że świat stacza się po równi pochyłej.
(23.01.2014, 09:16)
abcd
słuszne słowa. popieram.
(23.01.2014, 09:13)
asd
szkoda nawet slow na komentarz wypowiedzi kogos, komu wydaje sie, ze ma prawo mowic innym, co jest dla nich wlasciwe i co powinni (w tym wypadku powinny) robic. kazdy ma prawo realizowac sie w sposob, jaki mu sie podoba, a tym bardziej niezaleznie od plci. ja sie bardzo ciesze, ze skoki kobiet zaczynaja wychodzic z podziemia i z przyjemnoscia obejrze ich zmagania na io.
(23.01.2014, 09:07)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Ariefjew: Zadaniem kobiet jest rodzenie dzieci
Ariefjew: Zadaniem kobiet jest rodzenie dzieci

Ariefjew: Zadaniem kobiet jest rodzenie dzieci

Najbliższe zawody - szczegółowy program
21 grudnia 2024 (sobota)
10:00
PŚ Engelberg
11:30
PŚ Engelberg
14:30
PŚ Engelberg
seria próbna M
16:00
PŚ Engelberg
konkurs ind. M
22 grudnia 2024 (niedziela)
10:00
PŚ Engelberg
kwalifikacje K
11:30
PŚ Engelberg
konkurs ind. K
14:30
PŚ Engelberg
kwalifikacje M
16:00
PŚ Engelberg
konkurs ind. M
27 grudnia 2024 (piątek)
10:30
CoC Engelberg
odprawa techniczna
13:30
CoC Engelberg
oficjalny trening
14:30
CoC Engelberg
seria próbna
15:45
CoC Engelberg
konkurs ind.
17:30
TCS Oberstdorf
odprawa techniczna
28 grudnia 2024 (sobota)
11:00
CoC Engelberg
seria próbna
12:00
CoC Engelberg
konkurs ind.
14:00
TCS Oberstdorf
oficjalny trening
16:30
TCS Oberstdorf
kwalifikacje
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Skoki narciarskie w TV
Najbliższe transmisje i programy
teraz
w TV
Eurosport w Player.pl Engelberg | Kwalifikacje do 1. konkursu, HS 140
dzisiaj
15:20
Eurosport w Player.pl Engelberg | Studio + 1. konkurs, HS 140
dzisiaj
15:40
TVN Skoki narciarskie: Puchar Świata, Engelberg - studio sport
dzisiaj
15:56
Eurosport w Player.pl Engelberg | 1. konkurs indywidualny, HS 140
dzisiaj
16:00
TVN Skoki narciarskie: Puchar Świata, Engelberg - konkurs indywidualny seria 1
dzisiaj
16:55
TVN Skoki narciarskie: Puchar Świata, Engelberg - studio sport
dzisiaj
17:05
TVN Skoki narciarskie: Puchar Świata, Engelberg - konkurs indywidualny seria 2
dzisiaj
17:55
TVN Skoki narciarskie: Puchar Świata, Engelberg - studio sport
dzisiaj
21:51
Eurosport w Player.pl Engelberg | 1. konkurs indywidualny, HS 140
dzisiaj
23:40
TVN24 Strefa kibica - zima kroniki
LIVE
transmisje ze skoków
najbardziej aktualny program TV »
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Sonda
Kto wygra PŚ 2024/2025?
Polak
Niemiec
Austriak
Słoweniec
Japończyk
Norweg
Szwajcar
zawodnik z innego kraju
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich