Zaloguj się
Kalendarz zawodów
2
3
4
5
6
9
10
11
12
16
17
18
19
23
24
25
26
30
grudzień 2024
Najbliższe zawody
27.12.2024, godz. 15:45
Engelberg HS-140
CoC M

W zakończonej przed chwilą serii kwalifikacyjnej w austriackim Innsbrucku powtórzyła się sytuacja z Garmisch-Partenkirchen. Ponownie najwięcej punktów i najdalszy skok oddał Adam Małysz, ale zwycięzcą został Fin Janne Ahonen. Polak uzyskał 133,5 m, natomiast lider Pucharu Świata wylądował o 2,5 metra bliżej.

Daleko skakali też Andreas Widhoelzl (130 metrów), Rok Benkovic (129 m), Reinhard Schwarzenberger (128,5 m) Daiki Ito i Matti Hautamaeki (po 126,5 metrów).

Robert Mateja dzięki skokowi na odległość 126 metrów zajął 18 miejsce z dziewiątą notą. Do konkursu nie wszedł Krystian Długopolski, który uzyskał tylko 110,5 metra.

 Wyniki kwalifikacji
 miejsce i skoczek odl. punkty
  1. Janne Ahonen (Finlandia)
  2. Matti Hautamäki (Finlandia)
  3. Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
  4. Jakub Janda (Czechy)
  5. Thomas Morgenstern (Austria)
  6. Martin Höllwarth (Austria)
131.0
126.5
124.5
120.0
121.5
119.5
129.3
127.7
123.6
116.4
113.7
109.1
  7. Adam Małysz (Polska)
  8. Andreas Widhölzl (Austria)
  9. Daiki Ito (Japonia)
 10.Michael Uhrmann (Niemcy)
 11.Georg Späth (Niemcy)
 12.Noriaki Kasai (Japonia)
 13.Alexander Herr (Niemcy)
133.5
130.0
126.5
122.0
120.5
119.0
117.5
137.8
132.5
128.2
118.6
114.4
113.2
107.0
 14.Rok Benkovic (Słowenia)
 15.Reinhard Schwarzenberger (Austria)
 16.Dmitri Vassiliev (Rosja)
 17.Florian Liegl (Austria)
 18.Robert Mateja (Polska)
 19.Maximilian Mechler (Niemcy)
 20.Martin Schmitt (Niemcy)
 21.Andreas Küttel (Szwajcaria)
 22.Lars Bystoel (Norwegia)
 23.Risto Jussilainen (Finlandia)
 24.Veli-Matti Lindström (Finlandia)
 25.Hideharu Miyahira (Japonia)
 26.Daniel Forfang (Norwegia)
 27.Henning Stensrud (Norwegia)
 28.Nicolas Dessum (Francja)
 29.Kazuyoshi Funaki (Japonia)
 30.Balthasar Schneider (Austria)
 31.Sigurd Pettersen (Norwegia)
 32.Akira Higashi (Japonia)
 33.Alan Alborn (USA)
 34.Tami Kiuru (Finlandia)
 35.Maksim Anisimov (Białoruś)
 36.Morten Solem (Norwegia)
 37.Peter Zonta (Słowenia)
 38.Wolfgang Loitzl (Austria)
 39.Dimitri Ipatov (Rosja)
 40.Michael Möllinger (Szwajcaria)
 41.Tommy Ingebrigtsen (Norwegia)
 42.Primoz Peterka (Słowenia)
 43.Jernej Damjan (Słowenia)
 44.Andreas Goldberger (Austria)
 45.David Lazzaroni (Francja)
 46.Stephan Hocke (Niemcy)
 47.Robert Kranjec (Słowenia)
 48.Martin Mesik (Słowacja)
 49.Andreas Kofler (Austria)
 50.Simon Ammann (Szwajcaria)
 51.Jörg Ritzerfeld (Niemcy)
 52.Michael Neumayer (Niemcy)
 53.Clint Jones (USA)
 54.Hyun Ki Kim (Korea Pd.)
 55.Björn Einar Romören (Norwegia)
 56.Jan Mazoch (Czechy)
 57.Kazuya Yoshioka (Japonia)
 58.Jaan Juris (Estonia)
 59.Stefan Kaiser (Austria)
 60.Stefan Thurnbichler (Austria)
 61.Christian Nagiller (Austria)
 62.Mathias Hafele (Austria)
 63.Manuel Fettner (Austria)
 64.Krystian Długopolski (Polska)
 65.Johan Erikson (Szwecja)
 66.Emmanuel Chedal (Francja)
 67.Jens Salumäe (Estonia)
 68.Antonin Hajek (Czechy)
 69.Jan Matura (Czechy)
 70.Martin Koch (Austria)
 71.Chil Gu Kang (Korea Pd.)
 72.Radik Zhaparov (Kazachstan)
 73.Yang Li (Chiny)
 74.Zhandong Tian (Chiny)
 75.Boy van Baarle (Holandia)
 76.Isak Grimholm (Szwecja)
 77.Asan Tachtahunov (Kazachstan)
 78.Roland Mueller (Austria)
129.0
128.5
126.0
127.5
126.0
126.0
124.5
123.5
124.0
123.0
122.5
122.0
124.5
121.5
121.5
121.0
122.5
121.0
124.5
120.0
120.0
120.5
119.0
119.0
119.0
119.0
118.0
118.5
118.0
117.5
117.0
116.5
116.0
115.5
115.5
114.5
115.0
115.0
115.5
114.0
114.5
113.5
113.0
112.5
112.0
112.5
111.0
112.0
111.5
111.5
110.5
111.0
110.5
109.5
108.0
108.0
107.5
105.5
102.5
92.0
90.0
84.5
DNS
DSQ
DSQ
132.7
132.3
125.8
125.5
124.8
124.8
123.6
121.3
120.7
118.9
118.5
117.6
117.6
116.2
116.2
115.8
115.5
115.3
115.1
114.0
113.5
113.4
112.2
111.5
110.7
110.7
109.9
109.8
108.9
108.0
107.6
105.7
105.3
104.9
103.9
103.6
103.5
102.5
101.9
100.2
100.1
99.3
98.9
98.0
97.1
97.0
96.3
96.1
95.7
95.7
93.9
93.8
92.4
92.1
89.4
88.9
87.0
84.4
78.0
57.1
48.0
42.1
DNS
DSQ
DSQ

Pary systemu KO do jutrzejszego konkursu:
Daniel Forfang (Norwegia) - Hideharu Miyahira (Japonia)
Henning Stensrud (Norwegia) - Veli-Matti Lindström (Finlandia)
Nicolas Dessum (Francja) - Risto Jussilainen (Finlandia)
Kazuyoshi Funaki (Japonia) - Lars Bystoel (Norwegia)
Balthasar Schneider (Austria) - Andreas Küttel (Szwajcaria)
Sigurd Pettersen (Norwegia) - Martin Schmitt (Niemcy)
Akira Higashi (Japonia) - Maximilian Mechler (Niemcy)
Alan Alborn (USA) - Robert Mateja (Polska)
Tami Kiuru (Finlandia) - Florian Liegl (Austria)
Maksim Anisimov (Białoruś) - Dmitri Vassiliev (Rosja)
Morten Solem (Norwegia) - Reinhard Schwarzenberger (Austria)
Peter Zonta (Słowenia) - Rok Benkovic (Słowenia)
Wolfgang Loitzl (Austria) - Alexander Herr (Niemcy)
Dimitri Ipatov (Rosja) - Noriaki Kasai (Japonia)
Michael Möllinger (Szwajcaria) - Georg Späth (Niemcy)
Tommy Ingebrigtsen (Norwegia) - Michael Uhrmann (Niemcy)
Primoz Peterka (Słowenia) - Daiki Ito (Japonia)
Jernej Damjan (Słowenia) - Andreas Widhölzl (Austria)
Andreas Goldberger (Austria) - Adam Małysz (Polska)
David Lazzaroni (Francja) - Martin Höllwarth (Austria)
Stephan Hocke (Niemcy) - Thomas Morgenstern (Austria)
Robert Kranjec (Słowenia) - Jakub Janda (Czechy)
Martin Mesik (Słowacja) - Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
Andreas Kofler (Austria) - Matti Hautamäki (Finlandia)
Simon Ammann (Szwajcaria) - Janne Ahonen (Finlandia)

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
nowy
Zauważyliście kto najbardziej zyskał - w kolejności: Helli (byłby gdzieś ok. 40 miejsca), Morgi (30), Janda (20), Roar (12), Matti (7)i najmniej skorzystał na tym Ahonen (5). Może więc ta spiskowa teoria dziejów skierowana nie w tym kierunku. A w Ga - Pa Speath wskoczył na podium, chociaż nie był w kwalifikacjach na samym początku. Więcej obiektywizmu, mniej emocji i zawiści. Adam jak dobrze skoczy, to nieważne kiedy będzie skakał. Za zmianę (bezsensowną) belki wińcie FIS, a nie skoczków. Pozdro dla Redakcji - tak trzymać! (nie przejmujcie się pseudokibicami) i wszystkich kibiców skoków.
(03.01.2005, 09:36)
ralf
Adam - co prawda to prawda. Loty Adama z Predazzo to jedne z najlepszych i najładniejszych w jego karierze. Jednakże sam pewnie bardzo dobrze widzisz w jakim stylu obecnie skacze dziś Małysz. Sam nie jestem znawcą sposobu oceniania stylu, ale porównując styl skoków Adama z MŚ w Predazzo i tych z tego sezonu, różnice są widoczne. Wiadomo że to nie ta forma co w Predazzo. Tam noty za styl wynosiły 19-19,5 punkta a teraz najczęściej 17,5 -18,5. Jak Adam skacze wszyscy widzimy: lekka nerwowość w locie, skrzyżowane końcówki nart, nieżadko niepewne lądowania, dają nienajlepsze oceny za styl. Ale nie możemy wymagać żeby Adam skakał zawsze tak jak w Predazzo czy sezonie 2000\2001. I tak chwała mu za to że dalej jest w światowej czołówce. Narzekać można by było, gdyby z Adamem stało się tak, jak z np. Peterką czy Schmittem, którzy po dwóch sezonach dominacji w PŚ dziś indywidualnie odgrywają raczej drugoplanowe role. Grunt to sie nieprzejmować i trzymać kciuki za orła z Wisły. Ja osobiście chciałby jeszce tylko, żeby Adam zdobył złoty medal na olimpiadzie i MŚ w lotach narciarskich. Ale jak tu sie nieprzejmować gdy Hoffer i reszta ekipy odstawiają takie numery ? Podobno polska ekipa złożyła protest, ale wątpie żeby odniósł on jakiś skutek. Zobaczymy co sie bedzie działo podczas konkursu w Insbrucku i w kwalifikacjach w Bischofshofen :):):):)

(03.01.2005, 00:55)
Adam
tak robiono odkąd powstał system KO jak małysz wygrywał kwalifikacje nikt nie płakał że zmieniano belke
(03.01.2005, 00:42)
Adam
co sie tak przejmujecie to tylko kwalifikacje Małysz spokojnie poradzi sobie Goldim.Zgadzam sie system KO jest bez sensu nie powinni tak kombinować z tym rozbiegiem ale przecież nie tylko ahonen jest przed małyszem zastanówcie sie wszędzie szukacie antypolskiego spisku
(03.01.2005, 00:39)
Bartek
Najdziwniejsze jest to dlaczego jury obniżyło rozbieg dopiero po skoku Adama, przecież wiedzieli, że Polak był najlepszy na obu treningach więc było do przewidzenia, że skoczy daleko, może nawet najdalej. Tak więc jeśli za wszelką cenę chcieli obniżyć rozbieg to powinni to zrobić przed skokiem Małysza, a jak się bali, że Ahonen przeskoczy skocznię, to powinni obniżyć rozbieg samemu Finowi, wówczas Małysz byłby chociaż drugi i trzeci od końca w konkursie.
(03.01.2005, 00:29)
Agusia
Ciekawa ta para Schmitt-Pettersen. Obaj mieli niezbyt interesujący początek sezonu. Mam nadzieje, że tym razem Martin wezmie się w garść i pokarze, że jeszcze się nie skończył !!! A Pettersenowi życzę, aby znalazł się w grupie lacky loser... (bez urazy dla fanów :-)
(02.01.2005, 22:08)
Adam
Ralf, wydaje mi się, iż generalnie niezbyt przychylna ocena ze strony sędziów skoków Adama (na przykład częstokroć zbyt niskie noty nawet przy bardzo dobrych stylowo skokach) swe zródło ma jeszcze na Mistrzostwach Świata w Predazzo (a w przypadku skoków konkretnie w Val Di Fiemme - luty 2003), kiedy to Norwegowie zrobili wielką wrzawę, iż sędziowie zawyżyli noty Adamowi i wypaczyli wynik konkursu na skoczni dużej (co jest oczywiście wierutną bzdurą, gdyż samą odległością Małysz pokonał Hautamekiego wyraźnie). Od tego momentu zaobserwowałem jakieś takie negatywne nastawienie sędziów do Adama i częstokroć jakby dla "świętego spokoju" nie przyznawanie mu zbyt wysokich not. Wiem, że nie jest to dokładnie to, o czym Ty pisałeś, lecz sądzę, iż ma to jakiś zwiazęk z generalnie "chłodną" postawą światka sędziów w stosunku do naszego zawodnika. Może po prostu 3 sezony dominacji na świecie to dla nich za dużo i należało coś zmienić, a kiedy jeszcze tym zmianom można troszeczkę pomóc...
(02.01.2005, 22:02)
ralf

Zastanawia mnie, dlaczego podczas TCS na dobre skoki 3-krotnego mistrza świata Adama Małysza (którego innych sukcesów przypominać nie trzeba), sędziowie i organizatorzy reagują tak, jak na skoki zawodnika drugiego (lub jeszcze niższego) formatu ? Przecież znając aktualną dyspozycje Adama i skoczków będących przed nim w generalce PŚ wiadomym jest że dalej może skoczyć tylko Ahonen lub ewnetualnie Ljokelsoey i Morgenstern. Najlepszym tego przykładem były dzisiejsze kwalifikacje, gdzie po skróceniu rozbiegu tylko Ahonen skoczył podobny skok (szczęśliwie ustany) a pozostali skaczący po Małyszu ladowali po 10 metrów bliżej !!! Pozostaje mieć nadzieję, że ta farsa skończy się już w Bischofshofen (w co wątpie).Panie Hofer, gdzie tu "fair play" i duch prawdziwej , uczciwej rywalizacji ?? Na szczescie w Willingen kwalifikacje będą się odbywać wedlug normalnych zasad PŚ (oby :):) ) a nie według "widzimiśków" organizatorów i jury.
(02.01.2005, 21:15)
Du Du
W Zakopanem należy wygwizdać HOFFERA I SĘDZIÓW za to co czynią z skokami narciarskimi.
(02.01.2005, 21:05)
Adam
Zossia, zatem każdy z nas ma w sprawie Waltera Hoffera inne zdanie. Ja oczywiście nie neguję tego, co on dla światowych skoków zrobił, ale sądzę, iż w pewnym momencie zmiana jest konieczna, a według mnie taki moment właśnie nadszedł.
Hoffer prochu już nie wymyśli, a nie chciałbym, by swoimi działaniami niektórymi temu pięknemu sportowi szkodził, a takie właśnie działania ostatnio u niego zaobserwowałem...
(02.01.2005, 20:50)
Doda
A ja mam nadzieje ze to sie obroci przeciwko Ahonenowi.To wszystko jest juz z gory ustalone ze Ahonen ma wygrac takze.
(02.01.2005, 20:47)
Fryc
AKCJA ze zmienianiem belki w kwalifikacjach i faworyzowanie w ten sposob skoczków z pierwszej "15" jest wysoko chore - i to juz od lat !!!
(02.01.2005, 20:01)
abc
@ CLio do domu! To mi przypomina wpis realisty!!! Realisto!
(02.01.2005, 19:49)
bla bla
Coz, jutrzejszy skok Malysza nie zalezy od tego czy bedzie skakal z Aho, czy z Goldbergerem.. Ale zgadzam sie, to jest troche nie fair ;)
(02.01.2005, 19:44)
Clio do domu!!!
jeśli nawet twój kochaś jutro wygra to nie osiągnie tego uczciwie
obecnie jest zerem , który boi się porażki
(02.01.2005, 18:50)
finofanka
Janne zawsze najlepszy! i nic dodac nic ując! nigdy nie zawiedzie a co do Adama to moze byc ale zeby nie przesadzal z tymi 1 i 2 lokatami na podium!
(02.01.2005, 18:16)
marmi
Ale bzdury niektórzy plotą! Belki nie obniżono po skoku Benkovicia (nr 49) tylko Bystoela (nr 65) na 124m (przed skokiem Ito) - tym bardziej niezrozumiałe. Czyżby oceniono, że Ito skoczy przynajmniej 10m od niego dalej??? Belkę trzeba było zmienić bo jakby Ahonen skakał z o 3 wyższej to pewnikiem by się połamał... Trzeba to było jednak zrobić raz a dobrze przed Loitzlem ew. przed Małyszem.
(02.01.2005, 18:04)
Arczyn / ArCrack
@ Zły - jak znasz lepszą to po co siedzisz na tej???
(02.01.2005, 18:02)
reno klijo
to jest cos grubszego niz sie moze wydawac, skandynawowie na zapleczu faworyzuja ahonena bo chca zeby wygral jak hannavald wszystkie 4 konkursy TCS, zgadzam sie z opinia @Gucio ktory pisze ze przez jednego ahonena ktory jest w wysmienitej formie pozostali zawodnicy zmuszeni sa skakac z roznych wysokosci, kazdy zawodnik moze skok spasowac, nikt mu nie kaze frunąć pod 140 metr moze skoczyc w takiej formie doslownie tyle ile sobie zechce takze krocej i bezpieczniej i w takiej sytuacji mozna by bylo obnizac belke tylko dla czolowej 15 a nie rozdzielac to na raty i robic taka farse z reszta wszytsko co @Gucio napisal jest bardzo trafne no moze za ostro napisane
Jedna sprawa tylko @Gucio odnosnie ostatniego zdania: nie zycz bogu ducha winnym zawidnikom takim jak janda morgi wiatru w plecy przecierz to nie ich wina ze skokami sie szachuje jak chce, a jak wiemy pary KO w jutrzejszym konkursie beda skakaly w roznych odstepach czasowych i w 80% roznych warunkach atmosferycznych, skandynawowie i dzialacze TCS wkalkulowali to w gre o tak malysz skoczy 10 minut przed ahonenem i do tego czasu wiatr moze zawiac w prawo i w lewo 10 razy, jednak w mysl ideii jaka ja kiedys slyszalem to wlasnie po to skacze sie w konkursach od najgorszego do najlepszego aby ci najlepsi mieli w miare zblizone warunki aby skokami nie rzadzila pogoda tylko umiejetnosci - organizatorzy tegorocznego tcs doskonale zdaja sobi z tego sprawe i mogli przeiwdziec to co robil malysz w treningach i to przed jego skokiem obnirzyc belke aby i on mogl w tej czolowce skakac a nie z "drugiej sorty"lub jak mateja z "trzeciej sorty" w zawodach to sie odbije wszystko konsekwentnie w wielkiej niesprawiedliwosci jaka czyni sie tu naszemu skoczkowi gdzie w gre wchodzi przerwanie hegemonii super ahonena ktoremu wcale zle nie zycze uwazam jedynie ze ten gosc zabija radosc tego sportu nie potrafi sie cieszyc taki MRUK jest szkoda ze wlasnie on jest takim dominatorem skokow narciarskich a nie kto inny, kto kolwiek kto rozda wiecej usmiechu i odda wiecej radosci z tych skokow a nie takie zimne wyrachowanie - no to moze tutaj takie moje lelumpolelum jednak uwazam ze w tych skokach tak sie popierniczylo ze az nie milo, teraz kiedy w zwiazku z duza popularnoscia skokow w polsce poznajemy tez glebiej przepisy widac ze potrafi to byc niesprawiedliwy sport nie tylko ze strony natury.
(02.01.2005, 17:52)
Zły
Proonuję bojkotować TĘ żałosną stronę o skokach, która tak jasno faworyzuje wroga Polaków... Są inne, DUŻO lepsze (co akurat nie jest żadną sztuką)

(proponuj zacząć od siebie - bojkotuj. Będzie jeden oszołom z głowy.)
(02.01.2005, 17:51)
masloo
bez komenatrza....
(02.01.2005, 17:41)
Villka
w sumie te obnizanie rozbiegu to troche niesprawiedliwe jest... co oni robia? boja sie o Janka Ahonena? Przeciez nie jest glupi i wyladuje tam, gdzie jego zdrowie nie bedzie zagrozone... to troche na niekozysc Małysza i innych dobrych skoczkow... chociaz oliwa zawsze na wierzch wyplywa wiec zobaczymy, kto jest naprawde najlepszy...
(02.01.2005, 17:40)
ja
Adaś jutro im pokaże. spokojnie. on jest najlepszy
(02.01.2005, 17:21)
mario
beznadziejne przepisy
ciesze sie bo przynajmniej R.Benkovic miał więcej pkt. od Ahonena.
Ciesze się z postępów Schmitta ale w konkursie i tak wszystko psuje
(02.01.2005, 17:20)
Zossia
Adam zgadzam się z tym że to głupota żeby nie odbywały sie konkursy na k-90, ale Hofera lubię i nie chcę żeby się żegnał ze swoją posadą! :P
(02.01.2005, 17:14)
Zossia
Stawiam na Ahonena
(02.01.2005, 17:11)
Zossia
ufffffffffffffffff........
(02.01.2005, 17:08)
Eowyn
Wrrrrrrrrrrrrrr.........!!!
(02.01.2005, 17:00)
Adam
Szacunek dla Waltera Hoffera to ja straciłem już dość dawno!!
Po tym, jak między innymi przez niego zrezygnowano z konkursów na skoczniach K-90 (ostatni odbył się w 2001 roku w Villach).
(02.01.2005, 16:57)
nie nawidze ahonena
To fair-play wszyscy z FIS chcą żeby wygrał Ahonen
(02.01.2005, 16:55)
Jonh Harmaszewsky
Ja znam seniora ze słowacji G. Robnik
(02.01.2005, 16:51)
LoM
Ponoć to sędziowie ze skandynawii w Ga-Pa byli za obniżaniem belki. Ahonen jest w wysokiej formie, nie zaprzeczam, ale jak można robić coœ takiego innym zawodnikom? To już jest œwiństwo. Bo inaczej nie mogę tego nazwać. Po tym co zobaczyłam, to straciłam trochę szacunku dla Waltera Hofera. I nie mówię tak tylko z powodu Adama i Roberta, lubię też wielu skoczków z innych państw, którzy może nie zawsze sš w czołówce.
(02.01.2005, 16:28)
body
no comment
(02.01.2005, 16:25)
Gucio
Po co obniżać belkę?? Dla Jandy, Hoellwarta czy Morgensterna którzy nie przekakują 122metra?? Jak Ahonen za daleko poleci i obije tyłek to jego sprawa.Może lądowac wcześniej! Po drugie: dlaczego nie obniżą belki przed Adamem który wygrał 2 treninki?? Czyżby nie widzieli że to ON daleko skacze a nie np.Janda czy Hoellwart. Oni nie skoczyli chyba ponad 10 metrów krócej z powodu jednej belki niżej?? ORGANIZATORZY MAJĄ NIE POKOLEI W GŁOWACH!! Mam nadzieje że Adasiowi będzie pomagał wiatr a tej "czołówce" odwróci się w plecy!!!
(02.01.2005, 16:12)
kk
Adaś im jutro wszystkim pokaże!!!
(02.01.2005, 16:11)
reno klijo
po skoku benkovica na odleglosc 129 m. sedziowie obnizyli belke o dwa stopnie nastepnie po skoku malysza na 133.5 m sedziowie obnizyli belke o jeden stopien i pierwsza szostka skala wlasnie z takiego rozbiegu. Zgodnie z regulaminem FIS w konkursach systemem KO cala szostka miala zatem zapewnione miejsce bez wzgledu na rezultat w ...pierwszej szostce. Wracajac do skoku malysza skoczyl on 133.5 m czyli pol metra blizej niz wynosi punky sedziowski skoczni w innsbrucku i zrobil to niezle a teraz o ahonenie skoczyl z nizszej belki 131 m w bardzo kiepskim stylu, porownujac teraz predkosc malysza z wyzszej belki (ktora zawsze jest w zawodach jak by z nizszej hehe) z predkoscia ahonena z obnizonej - predkosci te byly -BARDZO ZBLIZONE- czyli odliczajac problem malysza z dojazdem do progu reszta skoku byla lepsza pod kazdym wzgledem od skoku ahonena. Problem pozostaje jeden: malysz mistrzem treningow i kwalifikacji - problem nie jedengo zawodnika. Adam musi sobie poukladac w glowie zeby nie atakowac progu nazbyt agresywnie w zawodach, nie rwac skoku i nie obierac wyzsza parabole lotu zaraz po wyjsciu z progu no i oczywiscie wiecej luzu - slowa nie moje; pozbierane opinie komentatorow i fachowcow.
(02.01.2005, 16:04)
Lucas K
nie mogę opanować złości, muszę jeszcze dopisać parę zdań. Dlaczego nikt z naszych działaczy sie tym nie zajmie, przecież jest to istne działanie na korzyść Ahonena, a przeciwko Małyszowi. Tajner powinien zwróc na to uwagę na odprawie technicznej. Po co to dwa razy obniżać belkę jak i tak nikt nie skoczyłby dalej od Adama. Daj Boże aby Adaś jutro skakał tak jak na treningach i w kwalifikacji oraz aby miał trochę szczęścia z wiatrem a będzie dobrze. Adam w tej chwili dochodzi do wielkiej formy i brakuje mu kilku miejsc na podium aby zacząć wygrywać regularnie i przełamć passę Ahonena, przecież dzisiaj wygrał z nim 3- krotnie
(02.01.2005, 16:02)
nata
dlaczego sędziowie usadzili na pierwszym miejscu Janne Ahonena. To niesprawiedliwe
(02.01.2005, 15:50)
PW
Sędziowie schodzą na psy! Myślą, że czołówka PŚ z Ahonenem na czele poleci nie wiem jak daleko i wiedzą, że Ahonen i tak wygra kwalifikacje więc to jest bardzo dobre dla niego, ale niesprawiedliwe np. dla Adama, który powinien wygrać z Ahonenem, a zajmuje dalsze miejsce.
(02.01.2005, 15:47)
Lucas K
Znów komedia!!! Niech mi nikt nie pisze o regulaminie, bo Adaś dzisiaj na Bergisel skała najlepiej i najdalej. On jako jedyny jest w stanie w tej chwili rywalizować z Ahonenem a tak organizatorzy kolejny raz Adama skrzywdzili. Nawet gdyby Janne z 12 skoczył dalej niż Adam to i tak Małysz skakałby 3 od końca i miałby porównywalne warunki co Ahonen, a tak znów loteria. Ahonenowi oprócz doskonałej formy dopisuje szczęście, zawsze ma wiatr dobry, a tak Adam zajął 7 miejsce i będzie skakał 13 od końca, prza te 10 miut warunki moga się diametralnie zmienić Poza tym to wplywa na morale, gdyby Adam wygrał serię kwalifikacyjną, wygrywając dwa porzednie treningi to na pewno podbudowałoby go to trochę. Po drugie jury mogła obiżyć bęlkę o 3 (z 14 na 11) dla całej piętnastki PŚ, a nie dla 15-7 była 12, a potem 6-1 11. To nie fair również wobeć zawodników którzy skakali z 12 np. Ito, Herr. w kwalifikacjach ko wszyscy powinni skakać z tego samego rozbiegu. Również został skrzywdzony Robrt mateja, który byłby dzisiaj w 10, i skakałby z najlepszymi, to na pewno jest nobilitujace, a Adam skakałby jako ostatni, wiedziałby ile skoczył Ahonen i nie musiałby tego tak mocno emocionalnie przeżywać. Farsa straszna. Może i Janne jutro wygra, ale Adam mógłby godnie z nim rywalizować. To tyle co mam do powiedzenia!!!
(02.01.2005, 15:47)
ma_rek
System KO jest niesprawiedliwy, lecz wcale nie wymusza zmiany rozbiegu.50 zawodników skacze w konkursie z jednej belki a wkwalifikacjach 15 nie może ???
(02.01.2005, 15:46)
Adam
Ralf, zgadzam się z Tobą!!
13 lat na jednym stanowisku to zdecydowanie za długo!
Panie Hofer - do widzenia!!!
(02.01.2005, 15:45)
ralf
Ludzie, trzymajcie mnie bo nie wytrzymam !!!
Panie Hoffer, dość tej szopki! Robicie wszystko żeby Ahonenowi udało sie wygrać wszystkie konkursy. A tak poza tym jestem ciekawy, czy gdyby Adam był np.3 w generalnej punktacji PŚ to czy po jego skoku ostatnim dwóm zawodnikom obniżonoby rozbieg.....?
(02.01.2005, 15:43)
ma_rek
no właśnie GOSIAK.
(02.01.2005, 15:42)
GOSIAK
ooo zgrozo!!!
dlaczego po skokach Widhoelzla nie skrocono rozbiegu???
karygodne!!!
(02.01.2005, 15:39)
Roberto CECON
Czy ktoś zna poza M.Mesikiem, D.Orsulą i M.Psenko jakichś seniorów ze Słowacji?
(02.01.2005, 15:38)
Adam
W pełni się z Tobą Jagaciarz zgadzam!!!
W systemie KO takie "kombinacje" z przesuwaniem belki nie sprzyjają równym szansom najlepszych skoczków w konkursie, gdyż przez te "chore" zabiegi znów może się zdarzyć, iż warunki nie będą porównywalne!!
Kiedy wreszcie to nadęte grono bufonów się opamięta!!?
Panie Hofer, 13 lat na stanowisku dyrektora Pucharu Świata to wystarczająco dużo! Nie neguję tu pana zasług, ale myślę, że czas z tą ciepłą posadką się wreszcie rozstać!!!
(02.01.2005, 15:37)
JA
Malysz skaczac dzisiaj pare zawodnikow wczesniej mial duzo lepsze warunki( wiatr pod narty ). Jutro moze byc podobnie.
(02.01.2005, 15:36)
Clio
system KO jest niesprawiedliwy z założenia.
(02.01.2005, 15:35)
max
Czuc tu drukarstwem tak jak na meczu pilkarskim.Jesli tak maja wygladac kwalifikacje to rozgrywanie konkursu systemem KO nie ma wiekszego sensu.Na przyklad taki Herr watpie czy by skoczyl dalej niz Mateja z takiego samego rozbiegu.To samo ma sie z Morgensternem i Malyszem.Myszka Miki nic tu nie pokzywal w seriach treningowych.A rywali beda mieli slabszych.Ja wiem ze to tam znaczenia wiekszego nie ma kto jest w formie to sie nawet zakwalifikuje jako przegrany ale to jest mocno nie fair.I nie gadajcie o tych punktach regulaminu bo to jest jeszcze bardziej smieszne.
(02.01.2005, 15:35)
Beti
Ludzie nie denerwujcie sie tak. Czy Adam skakalby 1, 6 czy 30, jedno jest pewne musi skoczyc bardzo daleko!!! Na tyle daleko aby Ahonen nie byl wstanie go przeskoczyc i nie jest wazne ktory bedzie skakal!!
Fakt moze jakby skakli jeden po drugim mieli by zblizone warunki, ale moze byc rowniez tak, ze jak bedzie skakal Adam to bedzie sprzyjajacy wiatr, a jak Ahonen nie. Moze byc tez na odwrot. Ale prawda jest taka ze warunki pogodowe to jest loteria, moga sie zmienic w kazdej chwili.
Wiec zamiast doszukiwac sie jakis spiskow, trzeba miec tylko nadzieje ze Adam skoczy najlepiej jak umie. I tak naprawde wszystko jest w jego ... nogach :)
Pozdrawiam:)
(02.01.2005, 15:35)
grzeeech
Ja również nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii ale sądze że system KO w takim układzie to parodia i powinno sie z niego zrezygnowac.
(02.01.2005, 15:34)
Kasia
Niech mi ktoś teraz powie że to jest fair i całkiem w porządku
(02.01.2005, 15:33)
Jagaciarz
Jury nie powinno kombinować z belką.Przynajmniej 1sza 15 powinna skakać z tej samej.Przy systemie KO kwalifikacje mają jednak znaczenie.Niby każdy z czołowych zawodników i tak wyjdzie z pary,ale jeżeli chodzi o porównywalność warunków to nie jest to całkiem w porządku.
Wydaje mi się,że powinno się zmienić regulamin co do kwalifikacji dotyczących KO.
Nie jestem tu oczywiście zwolennikiem jakiejś teorii spiskowej,bo Ahonen tak czy inaczej i tak pewnie jutro wygra:) i nie sądzę,zeby taki podział miejsc coś zasadniczo zmienił w konkursie,ale dając wszystkim "równa belkę"przynajmniej nikt nie miałby już zastrzeżeń co do uczciwości.
(02.01.2005, 15:30)
mala
Adam z Goldim....i tak ktoś z Red Bulla przejdzie dalej ;)
(02.01.2005, 15:29)
ma_rek
zaraz mnie szlag trafi !!!
(02.01.2005, 15:28)
BLBLB
ADAM!!! ADAM!!! ROBERT!!! ROBERT!!! MORGI!!! JANDA!!! SV NATTERES!!!
(02.01.2005, 15:25)
ma_rek
Podczas konkursu da się nie przesówać belki ale podczas kwalifikacji się nieda ???. To chore, Adam jesteśmy z tobą .
(02.01.2005, 15:25)
yVONNE
@sabonis
dokładnie to samo chciałam napisać!!!
(02.01.2005, 15:22)
ma_rek
Dlaczego nie zmieniono rozbiegu przed Adamem przecierz Widholzl skoczył 130 m,wtedy Adam byłby pierwszy lu drugi i w konkursie skakał by z najlepszymi w podobnych warunkach , a tak to może być znowu loteria.Zmiana rozbiegu powinna się odbyć przed pierwszą pietnastką by były równe szanse.Jestem rozgoryczony.
(02.01.2005, 15:20)
sabonis
jestem zniesmaczony
po skoku Benkovica na 129 jury obnizylo rozbieg a po skoku Widhölzla na 130 m nie. DLACZEGO?? przecież wiadomo było że Małysz skoczy dalej -> wygrał oba treningi. pozostaje niedosyt i podejrzenia o celowe działania faworyzjące nie Ahonena lecz Morgensterna i Hoellwartha
(02.01.2005, 15:19)
Arczyn / ArCrack
To jest po prostu chore!!! Przecież nawet jakby Ahonen skoczył z tej wyższej belki tyle co Małysz to by z nim przegrał za to rozpaczliwe lądowanie. MAŁYSZ WYGRAŁ TE KWALIFIKACJE!!!
(02.01.2005, 15:18)
arewicz
Sprawiedliwości stanie się zadość jutro - nikt belki nie będzie przesuwał.
(02.01.2005, 15:16)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Kwalifikacje w Innsbrucku: powtórka z Ga-Pa
Kwalifikacje w Innsbrucku: powtórka z Ga-Pa

Kwalifikacje w Innsbrucku: powtórka z Ga-Pa

Kalendarium
Daiki Ito
Dziś urodziny obchodzą:
Tego dnia w 1979 roku odbył się pierwszy konkurs Pucharu Świata
Najbliższe zawody - szczegółowy program
27 grudnia 2024 (piątek)
10:30
CoC Engelberg
13:30
CoC Engelberg
oficjalny trening
14:30
CoC Engelberg
seria próbna
15:45
CoC Engelberg
konkurs ind.
17:30
TCS Oberstdorf
odprawa techniczna
28 grudnia 2024 (sobota)
11:00
CoC Engelberg
seria próbna
12:00
CoC Engelberg
konkurs ind.
14:00
TCS Oberstdorf
oficjalny trening
16:30
TCS Oberstdorf
kwalifikacje
29 grudnia 2024 (niedziela)
15:00
TCS Oberstdorf
seria próbna
16:30
TCS Oberstdorf
konkurs ind.
30 grudnia 2024 (poniedziałek)
10:00
TCS Ga-Pa
odprawa techniczna K
16:00
TCS Ga-Pa
oficjalny trening K
17:30
TCS Ga-Pa
kwalifikacje K
20:00
TCS Ga-Pa
odprawa techniczna M
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Skoki narciarskie w TV
Najbliższe transmisje i programy
dzisiaj
05:59
Eurosport w Player.pl Innsbruck | Konkurs indywidualny, HS 130
dzisiaj
06:57
Eurosport w Player.pl Bischofshofen | Konkurs indywidualny, HS 142
dzisiaj
09:54
Eurosport w Player.pl Bischofshofen | Konkurs indywidualny, HS 142
dzisiaj
16:15
Eurosport w Player.pl Innsbruck | Konkurs indywidualny, HS 130
dzisiaj
17:15
Eurosport w Player.pl Bischofshofen | Konkurs indywidualny, HS 142
dzisiaj
18:35
TVN Kroniki Pucharu Świata w skokach narciarskich
dzisiaj
20:30
TVN7 Kroniki Pucharu Świata w skokach narciarskich
jutro
08:35
TVN24 Strefa kibica - zima
LIVE
jutro
13:00
Eurosport w Player.pl Bischofshofen | Konkurs indywidualny, HS 142
jutro
15:45
Eurosport w Player.pl Oberstdorf | Studio + Kwalifikacje do konkursu, HS 137
transmisje ze skoków
najbardziej aktualny program TV »
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Sonda
Kto wygra Turniej Czterech Skoczni?
Stefan Kraft
Daniel Tschofenig
Jan Hoerl
Pius Paschke
Andreas Wellinger
Karl Geiger
Gregor Deschwanden
Kristoffer Eriksen Sundal
Maximilian Ortner
Anze Lanisek
Timi Zajc
Marius Lindvik
Michael Hayboeck
Ryoyu Kobayashi
inny skoczek
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich