Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
21
22
23
24
25
28
29
30
31
październik 2024
Najbliższe zawody
22.11.2024, godz. 16:15
Lillehammer HS-140
PŚ mix

Dzisiaj do Neustadt, na kolejne zawody Pucharu Świata, ma przybyć polska ekipa skoczków. Kadrowicze w - niezmienionym w porównaniu z poprzednim PŚ w Tauplitz - trójosobowym składzie: Adam Małysz, Robert Mateja, Mateusz Rutkowski wczoraj trenowali w Villach.

Oprócz skoków na obiekcie K90 w programie były dwa treningi na siłowni. Jak mówi Łukasz Kruczek ma to na celu kontynuację przygotowań do najważniejszej imprezy sezonu, MŚ w Oberstdorfie: "Robiliśmy to z myślą o lutowych mistrzostwach świata w Oberstdorfie. To element bezpośredniego przygotowania startowego. Ale nie będzie to miało wpływu na bieżące wyniki. Chodzi tylko o to, by przygotować szczyt formy właśnie na Oberstdorf" - tłumaczył drugi trener kadry.

Jak w Neustadt - w ostatnich konkursach przed PŚ w Zakopanem - wypadną nasi reprezentanci? Na mamucie Kulm przez kwalifikacje przebrnął tylko Adam Małysz. Jeśli chodzi o jego formę wypada być spokojnym. "Jest rezerwa. Chodzi o drobiazgi takie jak pierwsza faza lotu i timing odbicia. Adam jeszcze nie trafia idealnie. Czasem odbija się za wcześnie, czasem za późno. Skoki w Kulm były dobre, ale do ideału jeszcze trochę brakowało." - mówił Kruczek.
Roberta Mateję z pewnością stać na zdobycie punktów. Już podczas Turnieju Czterech Skoczni pokazał, że potrafi zająć wysokie miejsce - w drugiej dziesiątce. Mateusz Rutkowski jeszcze w tym sezonie nie punktował - miejmy nadzieję, że wreszcie uda mu się to w Titisee.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
mmm_krakow
Coś mi się wydaje, że po to będą Mistrzostwa Polski w najbliżższym tygodniu, żeby było wiadomo, kto jest w jakiej formie i kogo można wystawić w Zakopcu [wzorem Finów, którzy robili wewnętrzne eliminacje przed konkursem w Kuusamo]. I dopiero po MP będziemy mogli się kłócić, kogo należy wystawić.
Więc jakakolwiek "gdybologia" w tym momencie nie ma sensu.
(20.01.2005, 12:29)
Squeal
A, jeszcze jedno. A w jaki dołek wpadnie skoczek, który usłyszy, że "możemy cię wystawić, ale skakał nie będziesz, bo jesteś za słaby, wypad"? HĘ?!?
(20.01.2005, 11:23)
Squeal
@mmm_kraków: Ostatnio w taki "dołek" wpadł na Letnim GP Krystek Długopolski. Pamiętasz?

Och, gdyby to tak wyniki dało się wyliczyć przed zawodami, to wszystko by było pięknie, ale nie byłoby wtedy sensu nie tylko wystawiać skoczków, ale w ogóle tych zawodów rozgrywać. Problem w tym, że tak naprawdę nie wiadomo, który ze skoczków jest przygotowany do startu w PŚ, a który nie, zanim się ich nie wypróbuje.
I (tutaj NIE przepraszam za sformułowanie, bo będzie adekwatne) jakikolwiek idiota związany z kadrą, który będzie chciał zamykać skoczkom możliwość startów, powinien zostać natychmiast z tejże wyrzucony. Na szczęście już chyba takowych tam nie ma.

Że tak spytam - możesz mi powiedzieć, ile stracili Zhangdong Tian, Petr Chadaaev czy Maksim Anisimov na startach w PŚ? Jak myślisz, czy gdyby siedzieli grzecznie w domu i ciężko trenowali, byliby teraz zawodnikami klasy Janne Ahonena, czy może Cipriana Ionity (z całym szacunkiem dla tego ostatniego)?
(20.01.2005, 11:21)
MoMo
@mmm_krakow
Ale Rutek to co innego. Facet skacze na zasadzie - wszystko albo nic. Prowadzi to do takich rezultatów jak ostatnio w kwalifikacjach Bad Mitterndorf, co opisał Kuttin. Ponieważ Mateusz liczył na to, że skoczy daleko, to kiedy się okazało, że wybił się gorzej, to odpuścił i w ogóle nie walczył o odległość. Skończyło się tak, że zabrakło mu paru metrów do zakwalifikowania się do konkursu.
Ale są też inni, którym nie brakuje zapału do systematycznej pracy i chwilowe niepowodzenia ich nie zniechęcają. Poza tym, gdzie mają nie skakać na bulę, jak na swojej skoczni.
(20.01.2005, 11:03)
suomi88
@mmm_krakow Ale on sam mówił "Niemcy trzydzieści lat czekali na zwycięstwo w Pucharze Świata. Od razu po moim przyjściu Thoma wygrał". A w Austri był trenerem, ale drugim :)
(20.01.2005, 07:53)
mmm_krakow
Zdania nie zmienię - nawet jeśli byśmy mieli limit 11 skoczków [co jest baaaaardzo wątpliwe, ale niech wam się dalej marzy], to powinni wystartować ci, co są w formie. Nawet jeśli nie wykorzystamy całej puli.
Po naukę? W przypadku zlecenia na bulę efekt może być odwrotny do zamierzonego - "dołek" wynikający z myśli - "No tak, w zawodach krajowych super, w PŚ - klapa, jestem ***** i nie potrafię skakać". Wyjdzie z tego raczej blokada psychiczna, gdzie nawet profesor psychologii nie pomoże [a przynajmniej dłuugo to potrwa]. Przypomnijcie sobie teksty Rutka i odmowę startu w Harrachovie...
(20.01.2005, 07:42)
mmm_krakow
@suomi
Listę trenerów kadry narodowej ekipy Austrii od 1950-któregoś roku [od Bradla] można ściągnąć ze sportsplanet.at, Hofera to tam nie ma :)
Nie przypominam sobie, aby Hofer był gdzieś pierwszym trenerem :) Był trenerem "indywidualnym" dla paru zawodników, ale chyba nie dla Thomy.
(20.01.2005, 07:38)
suomi88
@mmm_krakow A w natępnym roku Hofer pomógł Thomie wygrać TCS
(20.01.2005, 07:23)
suomi88
@mmm_krakow Trenerem był w Niemczech. A jego podopieczny wygrał nawet konkurs PŚ ( o ile mnie pamięć nie zawodzi był to nawet Dieter Thoma). Masz rację był serwisantem i masażystą, ale także trenerem wcześniej, w ekipie Austrii.
(20.01.2005, 07:18)
PASSTING
KRUCZEK JEST OKI
(19.01.2005, 23:57)
PASSTING
ANDBAL 8+3
(19.01.2005, 23:51)
PASSTING
ANDBAL MASZ RACJE
(19.01.2005, 19:48)
heinz kuttin
@momo
ok bachleda I śliż jako przedskoczkowie...i tak się skompromutują
(19.01.2005, 19:38)
andbal
Powiedzmy sobie szczerze że chyba 8 jeśli mają punkty FIS.
(19.01.2005, 19:38)
PASSTING
SNOW JAK SIE NIEZNASZ TO NIE PISZ GŁUPOT NA DZIS POLSKA MOŻE WYSTAWIC 3+8=11KONIEC DYSKUSJI
(19.01.2005, 19:06)
MoMo
Ósemka:
Małysz, Mateja, Rutkowski, Długopolski, Stoch, Urbański, Bachleda, Śliż
(19.01.2005, 18:26)
heinz kuttin
8 czy 11 ? małysz, mateja , długopolski, rutkowski, stoch, urbański...kto więcej? tonio? bądżmy poważni , topór? a może skupień po naukę ?
(19.01.2005, 18:06)
MoMo
@Squeal
Popieram! Starty też są rodzajem treningu - głównie odporności psychicznej i umiejętności koncentracji. Poza tym trzeba być szalonym, żeby nie korzystać z atutu własnej skoczni. Kto pyta - nie błądzi, kto próbuje - temu w końcu wyjdzie. A kto się zastanawia głównie nad tym, czy się ośmieszy, czy nie - nigdy niczego nie osiągnie...
(19.01.2005, 17:25)
Squeal
Niech wszyscy, którzy się tak głowią nad tą dodatkową ósemką/dziesiątką, sprawdzą sobie, ilu Czechów skakało w Harrachovie.

@mmm_kraków: Jak to, po co?!? Po naukę! Niby kiedy mają nasi juniorzy debiutować w PŚ, jak nie u siebie w domu, na znajomej skoczni? (Znaczy, ja wiem, że tutaj paru geniuszy chciało ich na TCS wysyłać, ale to już zostawmy...)
Resztę, w tym sformułowania typu "10 błaznów" pomijam, bo nie chcę się bez sensu denerwować... Wiesz co, to może w ogóle nie wystawiajmy nikogo, wtedy na 100% nie będzie obciachu i będzie po kłopocie.
(19.01.2005, 17:13)
realista
a czy przypadkiem organizator nie dostaje 10 skoczków?
(19.01.2005, 16:46)
snow
@pastting
wystawi wszystkich mogących skakać. Koniec dyskusji. :)
(19.01.2005, 16:36)
PASSTING
3+8 TYLU POLSKA MOŻE WYSTAWIC W ZAKOPANYM KONIEC DYSKUSJI
(19.01.2005, 16:31)
Stanley
@andbal
Jest błąd, który przeoczyliśmy. Powinno być:
nie mniejszej niż

Limit na PŚ dla organizatora konkursów (dwa razy w sezonie) jest zatem sumą kwoty krajowej (nie mniej niż 5 i nie więcej niż 8 zawodników) oraz aktualnego limitu w periodzie. Maksymalnie organiaztor konkursów może więc zgłosić 16 zawodników. W naszym przypadku będzię to raczej 5 plus 3. Choć są realne szanse na 5 plus 4
(19.01.2005, 15:18)
mmm_krakow
Jeśli chodzi o limit, to w PŚ wygląda, że możemy wystawić max dodatkowo 5 skoczków. Zgodnie z tym, co wkleił andball.
Pytanie - tylko po co?
(19.01.2005, 15:17)
Madzia<lenka=]]>
spooczko bedzie, skocznie w Zakopcu znaja to takiej lipy chyba nie narobia ;];]
(19.01.2005, 15:16)
pięć czy osiem
Czy przypadkiem limit +8 nie dotyczy CoC,jeśli w PŚ tylko +5.
(19.01.2005, 15:09)
mmm_krakow
Ooops, miałam na myśli najbliższy konkurs.
Prędzej mi kaktus wyrośnie, jak nasi beda mieli na Zakopane limit 5 skoczków, hehe
Na razie mamy limit 3 i w zasadzie nie ma kogo wystawić poza Adamem. W Bad Mitterndorf był obciach jak nie wiem co.
Więc niby po co wystawiać nawet aż 10 błaznów, którzy nie przeskoczą buli.
Pamiętacie Zakopane w LGP? Też mieliśmy duuużo skoczków i ilu awansowało do II serii?
(19.01.2005, 14:57)
mmm_krakow
Coś mi się wydaje, że limit już wykorzystali podczas TCS :D Można tylko dwa razy w sezonie wystawić dodatkową pulę :D
(19.01.2005, 14:54)
mmm_krakow
@suomi
Hofer był trenerem? Gdzieś czytałam że masażystą i serwisowcem :|
(19.01.2005, 14:53)
andbal
@limity
Jak zinterpretujecie zapis z "Regulaminu ..." skopiowany z stony Skoki narciarskie ?
Federacja kraju organizatora ma prawo wystawienia dodatkowych zawodników jako "dodatkowa grupa narodowa" (Grupa I-A) w liczbie odpowiadającej limitowi dla kraju organizatora jednak nie większej niż pięciu (5). Dotyczy to oficjalnych treningów oraz kwalifikacji (zgodnie z art. 2.1)
(19.01.2005, 14:36)
daf
i jeszcze słowo o Łukaszu Kruczku - skoczkiem co prawda nigdy wielkim nie był, ale w ostatnich 20-tu latach i tak jednym z lepszych w kraju. A trenerem może być bardzo dobrym, bo jak na ten zawód jest jeszcze bardzo młody (prawie w wieku Mateji) a już ma szansę podpatrywać najlepszych...
(19.01.2005, 14:15)
daf
A co do uprawnionych - limit + 8 dodatkowo, czyli na 99% będzie 11.
Zastanówcie się, kogo chcielibyście zobaczyć wśród tej "11"... Może będzie dobra zabawa ;-)
(19.01.2005, 14:12)
daf
@_dusia__
Jesteś niezawodna - dzięki za odniesienie się do mojego postu. Po prostu miło się z tobą dyskutuje :-)
(19.01.2005, 14:11)
suomi88
@IIII Albo Hofer. W ogóle nie skakał, a był trenerem :)
(19.01.2005, 13:38)
Henio
Suomi podaje właściwie
11 -tu lub 12-tu
(19.01.2005, 13:35)
MoMo
@||||
Pamiętasz, jak skakał Kojonkoski?
(19.01.2005, 13:35)
suomi88
11, bo Polska ma limit 3
(19.01.2005, 13:34)
ciekawski
To w końcu ilu?
8 lub 9
czy
11 lub 12
(19.01.2005, 13:30)
suomi88
Przecież organizator może wystawić 8 dodatkowych zawodników, a nie pięciu!
(19.01.2005, 13:27)
Henio
@Andbal
Pardon ,porawiam się
10-ciu dopiero w tedy jak będziemy mieć 5 ciu w PŚ a na to w tym roku nie ma co liczyć.
Jeśli obok Mateji ,Rutek wskoczy do 50-tki to w dalszym ciągu mamy 4+5.
Teoretycznie Stoch i Urbański awansując do 5-tki CoC w ostatnim okresie poprawiliby limit ale na to też się nie zanosi.
Reasumując tylko 9-ciu i tylko pod warunkiem, że Koch i Bogatyj nie wypchną Mateji z 50-tki.
(19.01.2005, 13:25)
suomi88
Do kwalifikacji w Zakopanem może przystąpić 11 polskich skoczków. Wynika to z tego, że Polska przy limice 3 jako organizator może wystawić jeszcze 8 (max. limit), ale może być tak tylko 2 razy w sezonie, a że są dwa konkursy w Zakopanem to w obu może wystartować 11.
(19.01.2005, 13:23)
Krak
Ciekawy jestem kiedy Redakcja poprawi statystyki... Małysz nadal widnieje tam z 54 miejscami na podium. Jak Ahonen skacze, to poprawiacie te statystyki od razu, a w przypadku Małysza trwa to wiele dni...
Ale cicho, bo zaraz powiedzą, że się czepiam...
(19.01.2005, 13:14)
_dusia__
@III hmm a od kiedy to dobry trener musiał być dobrym zawodnikiem?!Nie lubię takich prowokacji !Pan Kruczek ma uprwnienia trenerskie i jest fachowcem z tego zakresu!Więc krytykowanie i opieranie sie na tak słabych argumentach ,że nie był dobrym skoczkiem jest nie na miejscu!
(19.01.2005, 13:13)
llll
a bo Kruczek to sam skakal jak ?? i sam nie wie co powiedziec
(19.01.2005, 13:02)
xyz
@andbal
kto to jest Rurkowski?
(19.01.2005, 13:02)
andbal
@Apoloniusz
Chyba nie masz racji.
Jeśliby powtarzam jeśliby nawet Rurkowski wskoczył do 50 tki WRL to mielibyśmy i tak limit 4. Już Mateja da na limit 4 zaś kolejny 4 ty zawodnik nie zwiększa do 5 ciu tylko dalej limit 4. zatem 4 + 5 = 9.
(19.01.2005, 12:55)
_dusia__
@daf ja myśle że Robert wie ,że w konkursie też trzeba skakać dobrze ale ten stres bierze góre i chłop sie spala!
ja jestem ciekawa czy jeszcze hmm nasz Mateuszek sie zmobilizuje i zacznie skakać jak przystało!A swoja drogą bardzo lubie pana Kruczka!
(19.01.2005, 12:44)
Apoloniusz
9-ciu jeśli Mateja utrzyma się w 50-tce WRL,
10-ciu jeśli Mateusz również wskoczy do do 50-tki WRL po konkursach w Neustadt.
(19.01.2005, 12:12)
ktos
chyba 8
(19.01.2005, 11:49)
dawidows
Mam do was pytanko. Ile naszych skoczkow bedzie moglo przystapic do kw. w Zakopanem ???
(19.01.2005, 11:48)
PASSTING
ADAM JEST PERFEKCYJNY NR1 NA SWIECIE I TO TYLE
(19.01.2005, 10:52)
daf
Może ktoś wreszcie dotrze do psychiki Roberta Matei i wytłumaczy mu, że w konkursie też da się dobrze skoczyć, a nie tylko na treningach...
(19.01.2005, 10:27)
marmi
No jeden z 4 skoków mu wyszedł super :)
Ale jego stać aby w każdym miał parę metrów więcej od pozostałych (no poza Ahonenem :)
(19.01.2005, 08:41)
Gucio
Jak to nie były idealne?? W niedziele na Kulm 2 skok Adama był perfekcyjny,mówił to sam Kuttin!
(19.01.2005, 08:11)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Co słychać w polskiej ekipie?
Co słychać w polskiej ekipie?

Co słychać w polskiej ekipie?

Kalendarium
Thomas Morgenstern
Najbliższe zawody - szczegółowy program
21 listopada 2024 (czwartek)
19:30
PŚ Lillehammer
odprawa techniczna K/M
22 listopada 2024 (piątek)
09:30
PŚ Lillehammer
oficjalny trening K
13:45
PŚ Lillehammer
oficjalny trening M
16:15
PŚ Lillehammer
konkurs mix
23 listopada 2024 (sobota)
11:00
PŚ Lillehammer
kwalifikacje K
12:30
PŚ Lillehammer
konkurs ind. K
14:45
PŚ Lillehammer
kwalifikacje M
16:00
PŚ Lillehammer
konkurs ind. M
24 listopada 2024 (niedziela)
11:00
PŚ Lillehammer
kwalifikacje K
12:30
PŚ Lillehammer
konkurs ind. K
14:45
PŚ Lillehammer
kwalifikacje M
16:00
PŚ Lillehammer
konkurs ind. M
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Sonda
Kto był największym objawieniem lata 2024?
Paweł Wąsek
Alex Insam
Artti Aigro
Valentin Foubert
Tate Frantz
Julijan Smid
Szymon Byrski
Łukasz Łukaszczyk
Niki Humml
inny skoczek
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich