Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
21
22
23
24
25
28
29
30
31
październik 2024
Najbliższe zawody
22.11.2024, godz. 16:15
Lillehammer HS-140
PŚ mix

28 stycznia zostanie oficjalnie wydana w Polsce książka o Mice Kojonkoskim - aktualnym trenerem norweskiej kadry. Fin od piętnastu lat trenuje skoczków narciarskich. W tym czasie prowadził trzy różne kadry narodowe - wszystkie odniosły sukces. W ciągu ostatnich dwóch lat sprawił, że kadra norweska została najlepszym zespołem na świecie.

Książka przedstawia kulisy tej zmiany. Opowiada o tym, w jaki sposób sfrustrowani zawodnicy odzyskują pewność siebie i zdolność do wielkich osiągnięć, o silnych indywidualistach, którym udaje się stworzyć zgrany zespół, o tym jak wiele drobnych poprawek i skupienie się na właściwym wykonywaniu codziennej pracy w cudowny sposób przemienia się w sukces.
Jednocześnie książka przedstawia rzetelny obraz historii skoków narciarskich w Norwegii i na świecie. Autor Jon Gangdal, jeden z najbardziej doświadczonych himalaistów norweskich, sam posiada ogromne, zdobyte w Himalajach doświadczenie w pracy z zespołem i kierowaniu grupą w ekstremalnych warunkach.

Wydawnictwo MUZA S.A. zaprosiło autora książki "Mika Kojonkoski - tajemnica sukcesu", Pana Jona Gangdala do Polski. Spotkanie odbędzie się w środę, 26 stycznia 2005 roku od godz. 15-tej w siedzibie Działu Marketingu MUZA S.A. Warszawa, ul. Bagatela 10 m.3.

Już dziś Skokinarciarskie.pl prezentuje wstęp do polskiego wydania książki Jona Gangdala napisane ręką Pana Stanisława Snopka.

"Poznałem go podczas jednej z licznych konferencji prasowych, w których uczestniczył po kolejnych dla niego, a dla mnie bodaj drugich, zawodach Pucharu Świata. Wyróżniał się zdecydowanie erudycją, oczytaniem, spokojem i umiejętnością odpowiedzi na każde, czasem niewygodne dla niego pytanie. Wydawać by się mogło, że skoki narciarskie nie mają dla niego tajemnic i są całym jego życiem. Jego poglądy na sport, skoki narciarskie i na życie mogłem poznać choćby podczas wspólnej wyprawy na skuterach śnieżnych po zamarzniętych jeziorach na północ od Kuopio. A jednak po kilku latach, jakie upłynęły od tego pierwszego spotkania, i po kilkunastu dalszych rozmowach i kontaktach, muszę stwierdzić, że owszem, skoki są jego pasją i zawodem wykonywanym z przyjemnością, ale nie są najważniejsze. Dla Miki liczą się również rodzina i dom, a w dalszej kolejności lokalna społeczność w Kuopio, gdzie się wychował i obecnie mieszka i gdzie przez pewien czas pełnił funkcję radnego. Mika Kojonkoski to postać nietuzinkowa i niewątpliwie warta poznania. Dlatego czas poświęcony na przeczytanie książki Jona Gangdala nie będzie czasem straconym. To możliwość poznania bardzo interesującej osoby nie tylko w chwilach sukcesów, ale i porażek, nie tylko w pracy ze skoczkami narciarskimi, ale także poza nią. Interesujący się skokami znajdą tu częściową odpowiedź na pytanie, jak w tej bardzo widowiskowej, ale i trudnej zarazem dyscyplinie sportu osiągnąć sukces, inni otrzymają podpowiedź, jak w życiu zawodowym wybić się ponad przeciętność.

Często słyszymy opinie, że Adam Małysz byłby mistrzem nawet wówczas, gdyby trenował sam albo pod okiem swojej babci i właściwie trener nie jest mu niezbędny. To nieprawda. Każdy sportowiec potrzebuje trenera, aby rozwinąć swój talent i odnieść sukcesy. Czy Mika Kojonkoski jest dobrym trenerem? Jak wytłumaczyć sukcesy, jakie odnosił prowadząc kadrę Austrii? Skąd wzięły się sukcesy prowadzonych przez niego Finów? Co pozwoliło zagubionym i startującym bez wiary w sukces Norwegom zdominować nagle światowe skoki narciarskie? W życiu, a w szybowaniu nad zeskokiem skoczni w szczególności, potrzebne jest czasem szczęście. Dla skoczków jest nim wiatr z przodu, pod narty. Szczęście potrzebne jest niewątpliwie także trenerom, na przykład w postaci utalentowanych podopiecznych. Ale szczęściu w życiu trzeba także pomagać i ta dewiza prowadzi fińskiego trenera do sukcesów wszędzie tam, gdzie przychodzi mu pracować."
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
dariel
kto jest za tym zeby Adasiowi w sobote zagrali jakis
utwór.Mam taki ,od 24 lat mój nr1 STONE COLD
oczywiscie Rainbow , kto jest za
(27.01.2005, 17:11)
Vero
Lars Bystoel NAJLEPSZY!!!
(27.01.2005, 14:09)
chary_16
Myślę że tymczasowe kłopoty z kadrą norwesko to tylko kwestia czasu!
(27.01.2005, 14:00)
GoldiFanka
ostatnio w PYTNIE NA ŚNIADANIE był Włodek Sz., i zas sie bedzie wymadrzał ze umi po francuzku cos:| ten facet jest poprostu "boski" ze wszystkimi godo, wszstko wie itd, normalnie strasznie:|
(26.01.2005, 20:38)
Andy
Ile kosztuje ta książka?
(26.01.2005, 20:01)
Villka
mniam mniam a gdziez mozna kupic ta ksiazeczke?
(26.01.2005, 19:44)
mmm_krakow
@daf
Owszem, grupa zakopiańska
(26.01.2005, 15:09)
Trak
wszyscy skaczą świetnie, a na końcu wygrywa Ahonen
(26.01.2005, 15:01)
Thomas
"nie taki wiatr straszny jak go malują " Włodek Sz. :D
(26.01.2005, 14:55)
daf
czyli lobbing grupy zakopiańskiej?
(26.01.2005, 14:54)
mmm_krakow
@daf:
Dobra, pogadam z Włodkiem Sz. ;) Bo samej sprawdzać jakoś mi się nie chce ;)))))
Co do Fina - nie tyle Włodarczyk, co "spółka" :) Bo sam Włodarczyk był bardzo "za" szkołą fińską ;)
Ja również ;)
(26.01.2005, 14:50)
daf
@mmm_krakow
no, zastanów się jak to sporawdzić, bo GWARANTOWAŁAŚ... :).
Pytałem, co jeśli stanie na pudle... Odpowiedź jeszcze nie padła :)
A Szaranowicz to jest gość... <lol>. Zawsze czym tak wypali, że rura mięknie (a Tobie ręce, nogi i majtki opadają).
A co do Fina, no tak, nawet niewiele brakowało, a trenowałby naszych, ale Włodarczyk i spółka postawili na kogoś innego.
(26.01.2005, 14:47)
mmm_krakow
Albo Szaranowicza, bo on bezbłędnie dostrzega, kto ma założone soczewki kontaktowe, a kto nie, hehe :D
(26.01.2005, 14:37)
mmm_krakow
@daf
Trzeba będzie sprawdzić czy skakał w soczewkach, czy bez ;))))
Napuści się jakąś "napaloną" pannę ;)
(26.01.2005, 14:35)
mmm_krakow
@Squeal
Juz kiedyś pisałam i powtórzę jeszcze raz - jeśli kupujemy jakiegoś Fina to tylko... wiadomo kogo :)
Od Nykaenena do Małysza :D
(26.01.2005, 14:34)
daf
@mmm_krakow
a jeśli Janda stanie na pudle w sobotę? Jak można złożyć reklamacje? Jestem gotów podjąć wyzwanie... :)
(26.01.2005, 14:33)
mmm_krakow
@Squeal :)))
To z Chińczykami było świetne :))))))))))))))))))))
(26.01.2005, 14:20)
mmm_krakow
@Squeal
Gwarantuję, że w sobotę Jandy na podium nie będzie :D
Z bardzo prostej przyczyny - oświetlenie Wielkiej Krokwi jest wyjątkowo wredne dla osobników co noszą soczewki kontaktowe. No chyba, że ta cała historyjka o tym, że ma wadę wzroku, to tylko zgrabna bajeczka.
Za to w niedzielę może być wesoło ;)
A tak naprawdę o wszystkim zadecyduje to, kto pojedzie do JAponii :)
(26.01.2005, 14:19)
Squeal
Nie obraziłbym się na Mikę u nas. Naprawdę.

Ale tak naprawdę to uważam, że po Turynie powinien poprowadzić Chińczyków. I kiedy Zhangdong Tian wzniesie w swoje ręce kryształową kulę... ;D ;P
(26.01.2005, 14:17)
Squeal
@mmm_kraków: Żebyś nie wykrakała... :) Jak Roar nie ma już szans na puchar w tym roku, tak Jakub jeszcze, wbrew pozorom, całkiem spore... (No, ale może przesadzam, zobaczymy wszystko w Zakopanem... :)
(26.01.2005, 14:15)
kibic z Augustowa
zostawcie Heinza bardzo go lubie
(26.01.2005, 14:09)
mmm_krakow
Prędzej będzie pierwszy "czeski" Puchar niż kolejny norweski :D
@Squeal
Bo może się okazać, że po tym sezonie możemy spokojnie zwolnic Heinza...
Bo Mika będzie wolny... I dużo tańszy niż wczesniej , hehe
I tym optymistycznym akcentem :)
(26.01.2005, 14:03)
daf
@Squeal
o ile w sezonie 2005/06 Mika będzie jeszcze trenerem Roara. I tym optymistycznym akcentem zakończmy spór... <lol>
(26.01.2005, 13:59)
daf
@N
W zasadzie omawiamy tylko dokonania Kojonkoskiego, a one mówią same za siebie - suche fakty, do tego nie trzeba znać "otoczki". Poza tym po lekturze tej książki jeszcze mógłbym go polubić, a jakoś mi na tym nie zależy... <lol>. Pozdrawiam
(26.01.2005, 13:53)
Squeal
@mmm_kraków: I tym optymistycznym akcentem zakończmy. :)
A kiedy Roar Ljoejeksoey wzniesie w swoje ręce kryształową kulę za sezon 2005/2006, nikt nie będzie miał wątpliwości co do klasy trenerskiej Miki. ;P
(26.01.2005, 13:52)
mmm_krakow
@Squeal - na deser :)
Co najciekawsze Austriacy jeszcze raz chcieli, żeby po 2002 roku został ich trenerem, jakoś tam nie poszedł, Niemcy tez go chcieli kupić...
I co?
Poszedł do Norwegów, bo tam było najłatwiej :D
I u Austriaków i Niemców trzeba zakasac rękawy i budowac kadrę od podstaw, a na tym to zna się niewielu trenerów :D
(26.01.2005, 13:51)
mmm_krakow
@Squeal:
Cytat ze skijumping był jak najbardziej o Norwegach, hehe :)
Z dna na szczyt i z powrotem na dno :D
Naprawdę to na tym wątku pogadamy po Turynie, hehe :D
(26.01.2005, 13:49)
N
Może najpierw przeczytajcie książke, a potem oceniajcie:)
(26.01.2005, 13:41)
daf
@Squeal
niewyrywaj zwrotów z kontekstu, bo wypaczasz ich sens. Cytat: "Powody do nienawiści do Kojonkoskiego ma za to np. daf, który Norwegów nie lubi." Całe zdanie już brzmi inaczej, nieprawdaż.
(26.01.2005, 13:39)
Wishmaster
WOW!!! NARESZCIE:))))))))
(26.01.2005, 13:34)
kibic z Augustowa
kupujecie? to książke?
(26.01.2005, 13:34)
Squeal
Jeszcze o Roarze: przypominam, że Sapporo jeszcze przed nami. Spokojnie. :)
(26.01.2005, 13:32)
Squeal
@mmm_kraków: Zmieniasz temat (rozumiem, że z braku argumentów? :), ja tu o Norwegach mówię, Austria (zwłaszcza ta sprzed pięciu lat) ani mnie ziębi, ani grzeje. Mnie naprawdę nie obchodzi, co Mika robił wcześniej ani jakie miał sukcesy i porażki. Z Norwegami zrobił kawał dobrej roboty.

Dobra, przesadziłem z tym "nikt". :) Po prostu nie uznaję dziennikarzyn i "kibiców" lgnących do zwycięzców za osoby warte słuchania. W piątym roku małyszomanii już chyba wszyscy powinni mieć tutaj wyrobioną umiejętność krytycznej segregacji opinii... nikt, komu byłbym skłonny uwierzyć, że rzeczywiście chodzi mu o dobro norweskich skoków. Tak.
(26.01.2005, 13:28)
Squeal
Daf: "Po prostu ich nie lubię i tyle."
Ja: "...daf, który Norwegów nie lubi."

No tak, rzeczywiście przekręciłem twoje słowa. Ależ jestem podły i egzaltowany. Wybacz, więcej nie będę się do twoich postów odwoływał
.
(26.01.2005, 13:20)
mmm_krakow
Uuups, to co zaadresowałam poniżej do m. miało być dla Squeala :)
Sorka, ale tak jest jak się robi 10 rzeczy na raz :)
(26.01.2005, 13:19)
mmm_krakow
@daf
Sam Lepistoe powiedział, że nic po nim u Norwegów, bo oni są świetnie wyszkoleni, mają potencjał, więc niewiele potrzeba do sukcesu :)
Motywacja, lepszy sprzęt, troche dyscypliny a mniej kłótni na treningach :D
@Squeal:
Nooo pokaż mi te "sókcesy" z Austriakami? Felder zbuudował mu kadrę, a ten wylewał na niego pomyje w każdym wywiadzie, że to nieudacznik :D Gdyby Kojonkoski zaczynał z Austriakami od tego momentu co Felder, to Innauer by go wyp... po trzech miesiącach :D
(26.01.2005, 13:16)
daf
@Squeal
Nienawiść? Uczucie mi obce, za to niechęć to może i owszem. Proszę Cię, nie popadaj w egzaltację, bo wtedy poziom dyskusji naprawdę mocno się obniży. NIGDZIE nie pisałem o nienawiści do Norwegów więc nie mów bez sensu.
(26.01.2005, 13:12)
mmm_krakow
m.
Też mam powody, żeby nie przepadac za Kojonkoskim :)
Naprawdę moim wielkim marzeniem jest zobaczyć sytuację, w której Kojonkoski musiałby podać łapę gościowi, którego "wylotowi" ze stanowiska zawdzięcza swoje pojawienie się w Pucharze Świata jako trener Austriaków :)))))
W tym sezonie Roarek "Maruda" jeszcze nie wygrał ani jednego konkursu :)
A co do wypowiedzi ze strony kibiców norweskich, to jestes w błędzie :) Zajrzyj na konkurencyjną *****- tam jest "świeży" wywiad z Miką - naprawdę baaaaaardzo ciekawy :))) Możesz się moooocno zdziwić, jaka była reakcja Norwegów na występ Pettersena w Tronheim, hehe :)
(26.01.2005, 13:10)
daf
A Steiert? Co zrobił Rosjanom, że szeroką ławą atakują??? Jakoś z Niemcami mu nie wyszło, a rosyjskie nieloty nauczył skakać. A może to wcale nie jego zasługa, tylko zbiegu okoliczności? Kojonkoski właściwie nie miał okazji zmierzyć się ze słabymi skoczkami (Norwegowie skakali słabo, ale przeceż o ich potencjale krążyły legendy). To gdzie jest prawda? Kojonkoski dobry, czy farciarz?
(26.01.2005, 13:07)
Squeal
@mmm_kraków: Nie, nie, bzdury gadasz. Roar nigdy nawet nie wygrał konkursu MŚ przed przyjściem Miki. Nigdy. Teraz ma osiem. Medalu żadnego też nie miał, a teraz ma dwa złote. Poza tym, poziom, o którym mówisz, prezentował jako młodzian zupełny, osiem lat temu, potem było gorzej i gorzej.
(26.01.2005, 13:00)
Squeal
@mmm_kraków: Chwila, chwila, to żaden argument. Pettersen nie wytrzymał sezonu i dwa lata temu. Dla mnie rok temu od początku było oczywiste, że się wypali i głównym skoczkiem Norwegów będzie Roar. On już po prostu tak ma. (Możesz spekulować, że to z niedożywienia, jak bardzo chcesz. ;) Poza tym obecne "problemy" Norge raczej nie leżą w odchudzaniu (może poza Sigurdem, który miał BMI na naprawdę niskim poziomie). Lars musiał przytyć, a skacze nawet lepiej, niż rok temu. Bjoern nie musiał, i coś mu się stało. Nie ma tak łatwo.

Ogólnie, jeśli wam wygodnie schodzić do poziomu pewnego użytkownika tego serwisu o ksywie "realista", który co i rusz to "przewiduje" koniec Ahonena i najmniejsze niepowodzenie tego pana kwituje dumnym "a nie mówiłem?", to proszę bardzo. Ale to naprawdę nic nie zmieni. Jak to mówią, psy szczekają, karawana jedzie dalej.

Niech o poziomie "dyskusji" (oraz faktycznym poziomie pracy Miki) zaświadczy jedno. Nie słyszałem jeszcze ani jednego złego słowa wypowiedzianego na Mikę przez kibica Norwegii. Sam się za takiego uważam (no, właściwie to ja głównie Roarowi, ale przecież musi mieć facet trzech kolegów do drużyny... ;) i gdybym tylko uznał, że obecność Miki w kadrze wikingów jest szkodliwa, z miejsca zacząłbym piać o jego zwolnienie. Tyle że na razie nie mam powodów. Powody do nienawiści do Kojonkoskiego ma za to np. daf, który Norwegów nie lubi. I to właściwie samo z siebie wystarczy za komentarz. :D
(26.01.2005, 12:57)
mmm_krakow
m.
Jeśli już zahaczyłeś o temat "Ahonen" :)
Największe osiagnięcia Janne ma z innymi trenerami niż Mika :)
1997 - Mistrz Świata - Z Lepistoe :D
2004 - kryształ - z Nikunenem :D
A być może będzie i nastęna kula :D
A z Miką co? Przypomnij sobie sezon 01/02 :D Gdyby Janne nie poleciał po pomoc do trenerów klubowych, to by było wielkie nic, być może postawiłby narty w kącie :D
(26.01.2005, 12:56)
mmm_krakow
m.
Roar akurat wrócił na swój poziom, jaki prezentował jeszcze przed przyjściem Miki :)
Skoczek światowego formatu - nie przechodzący kwalifikacji i to od początku sezonu - ile razy Pettersen w tym sezonie zdobył przyzwoite punkty??
Prawda o Mice jest jedna - korzysta z pracy poprzedników, gdy trzeba samemu uczyć chłopaków techniki, to jest mizeria. Przetrzyj oczka, jesli tego nie widzisz.
Dla mnie Mika będzie trenerem wszechczasów, jesli w tych dwóch sezonach [to znaczy bieżącym i następnym] osiągnie wynik taki jak np. Innauer z Austriakami w latach 90-92 - czyli Predazzo '91 i Albertville '92 [nawiasem mówiąc też gościa nie cierrpię], albo Manabu Ono z Japońcami w sezonach 97-99 [Nagano i Ramsau] :D
Na razie to jednemu i drugiemu mógłby podawac chorągiewkę :D
(26.01.2005, 12:54)
m.
@daf Nie jest sztuką zrobić geniusza z geniusza. Ahonen za czasów Kojonkowskiego może nie był królem skoczni, ale na pewno był w czołówce. Toteż tak jak pisałem wcześniej dla mnie sukces Miki w pracy z kadrą norweską jest istotny statystycznie. Czy Petersen, Roar, Romoeren i inni skoczkowie norwescy z drugiej i 3-cie dziesiątki nie wyskoczyliby z formą, gdyby nie Mika? Może, któryś z nich - tak, ale raczej nie wszyscy na raz w tym samym sezonie. Tu nie może być mowy o "fuksie" jaki miał moim skromnym zdaniem A.T. Co do Bajca - trudno jeszcze powiedzieć, bo wydaje się, że drużyna czeska w całości się poprawiła.

Między nami mówiąc, też nie przepadam za Norwegami - wydają się marudni, kapryśni i mają o sobie zbyt wysokie mniemanie. Ale Miki nie dam ruszyć! Cenię go za profesjonalizm i profesjonalne i przy tym zdroworozsądkowe podejście do pracy.
(26.01.2005, 12:53)
daf
O Boshe, ile żalu w tym poście. Po prostu ich nie lubię i tyle. I wcale nie mam obowiązku być obiektywny. I nie zamierzam. A co do Petersena.... Janda w tym sezonie też zaczął skakać ni z gruszki ni z pietruszki. Czy to musi świadczyć o geniuszu Bajicia? A co do Kojonkoskiego. Jakoś z Ahonena nie udało mu się zrobić geniusza, a Lepistoe? No proszę, jednak się dało.
(26.01.2005, 12:39)
m.
@m_kraków
Petersen jest skoczkiem światowego formatu (nadal jest!) od dwóch sezonów. Przed przyjściem Miki mało kto o nim słyszał. I pewnie nigdy by nie usłyszał gdyby nie Mika. Poniżej krótki spis dokonań tego skoczka z sezonu 2000/2001 w Pucharze Kontynentalnym tuż przed przyjściem Miki.

Miejsce i suma pkt. w klasyfikacji gen. 46 miejsce 182 pkt.
ilość Wystepów 14
Ilość Zwycięstw brak
Ilość razy na Podium brak
Średnie Miejsce w Zawodach 26
Najniższe Miejsce w Zawodach 53
Najwyższe Miejsce w Zawodach 7
Ile razy poza 30-tką 6

Wcześniej było podobnie. Jak widać przed przyjściem Miki Petersen nawet nie zbliżył się do OBECEGO poziomu.

Podobny życiorys mają inni skoczkowie norwescy, którzy przed przyjściem Miki oględnie mówiąc nie błyszczeli.
Nie wiem co was tak zaślepia, że ignorujecie podstawowe fakty. Co wam Mika i norwescy skoczkowie zrobili, że tak ich nienawidzicie?
(26.01.2005, 12:31)
daf
A gdzie tu nienawiść do Petersena? Próbuję jedynie zdeprecjonować "sukcesy" Kojonkoskiego z Norwegami. A że przy okazji oberwało się Sigurdowi, cóż, jego strata. A na marginesie, nie myślałeś o stanowisku rzecznika prasowego kadry Norwegów?
(26.01.2005, 12:18)
mmm_krakow
@m.
No i wychodzi że gwiazdki jednego sezonu, w czym zgadzam się z Krakiem, hehe :) Byli odchudzeni do granic możliwości, to daleko latali :))
Przypomnij sobie skoki Pettersena z końca sezonu [Lillehammer - szczególnie II seria i Oslo] :D
Zobaczymy, czy w Oberstdorfie wyskaczą choc jedno złoto w drużynówce :)
Jak dla mnie prawdę o Kojonkoskim powiedział kiedyś Hoelli - że to specjalista od głowy i talerza :)
(26.01.2005, 12:17)
m.
@daf - daruj sobie pisanie z pożytkiem dla wszystkich. Nie wiem czym uzasadniasz swoją nienawiść do Petersena. Ignorujesz także podstawowe fakty, weź sobie przestudiuj chociażby klasyfikację Pucharu Narodów za ostatnie kilka lat i prześledź dokonania norweskiej drużyny.
(26.01.2005, 12:13)
Andy
Czekam na książkę Polo Tajnera
(26.01.2005, 12:11)
mmm_krakow
Dzięki za jedną już zmianę ;)
A teraz druga - przez 15 lat trenuje skoczków i następne zdanie - z tego wynika, że trenerem Austrii został przed 15 laty ;)))) I to jemu można przypisać te trzy kryształy Goldiego, hehe :))))
Chyba powinno być, że jako trener w Pucharze Świata jest od lat 7-miu [od 1997 roku].
(26.01.2005, 12:08)
daf
I jeszcze jedno - chwała włodarzom z FIS za nowy regulamin. ANOREKTYCZNYM SKOCZKOM MÓWIMY STANOWCZE NIE!!! Demoralizują młodych skoczków. To im należy się Twoje wspóczucie a nie mnie.
(26.01.2005, 12:05)
daf
@m.
Musiał? Niczego nie musiał. Mógł sobie darować skakanie. Z pożytkiem dla wszystkich. A Ljoekelsoej to fuks, skacze daleko tylko jak mu powieje pod narty. A gdzie się uchowałem to nie Twój zakichany interes.
(26.01.2005, 12:02)
m.
@daf:
Po pierwsze - życzyłbym sobie, żeby polska drużyna doznawała takich "klęsk" jak drużyna norweska. Do niedawna to Roar był przed Adamem.
Po drugie nie można wymagać od drużyny, żeby w każdym sezonie trzech skoczków było w pierwszej szóstce. Obecny poziom drużyny norweskiej jest o niebo lepszy od poziomu sprzed przyjścia Miki.
Co się stało z Petersenem? - Musiał przytyć kilka kilogramów. Gdzieś ty się uchował, że o tym nie wiesz?

Współczucie jak najbardziej uzasadnione.
(26.01.2005, 11:55)
sonne
kojonkoski to dyktator;-) hyva mika!!!
(26.01.2005, 11:25)
Krak
przyznaję, że Norwegowie byli najlepsi, ale w POPRZEDNIM sezonie. Przecież jak dotychczas ich największymi sukcesami są bodaj dwa drugie miejsca Roara... Pettersen i Bjorn skaczą zdecydowanie poniżej oczekiwań, Ingebrigsten w ogóle gdzieś zniknął, a młodzi może i sobie radzą, ale w Pucharze Kontynentalnym.
A pomyśleć, że jeszcze latem byłem atakowany, jak mówiłem, że Norwegowie to gwiazdki jednego sezonu. He he he... nie ma to jak śmiać się ostatnim.
(26.01.2005, 11:23)
daf
@m.
jakoś obejdę się bez Twojego współczucia. A co do sukcesów, jakby nie Ljokelsoey, to Norge byłoby w straaasznym dole. Gdzie jest Romoeren, którego Kojonkoski namaścił mianem lidera drużyny przed sezonem? Co się dzieje z Pettersenem? Teraz skacze przypadkowo słabo czy w ubiegłym sezonie przypadkowo dobrze?
(26.01.2005, 11:19)
ktos
moze mi ktos powiedziec ile ta ksiazka bedzie kosztowac???
(26.01.2005, 10:59)
mmm_krakow
@m.
Pogadamy po Oberstdorfie i Turynie, hehe
Jedyne złoto drużynowe to będzie to z zeszłego sezonu z Planicy :)
Zwykła zawiść? Wiesz co, osobiście nie chciałabym, żeby Kojonkoski był trenerem naszej kadry, bo Adas mógłby skakac jak Ahonen w sezonie 01/02 :D
Niech on się trzyma od naszych na bezpieczną odległośc :D
Obecnie największe wymierne sukcesy? Hehehe, chyba myślisz o poprzednim sezonie, nie o tym, hehe :)))))) Najlepsza była drużynówka w Wilingen :D
Ujadanie? Przeczytaj dziecko o czym mowa, to może zrozumiesz, bo zadałam konkretne pytanie: GDZIE TA CZWARTA EKIPA? HĘ??
(26.01.2005, 10:27)
m.
Mika jest wielkim trenerem i ma obecnie największe wymierne sukcesy. Z kadry norweskich nielotów zrobił najlepszą na świecie drużynę. Podkreślę - drużynę, bo przypadek sprawia, że tak jak w przypadku Tajnera czy Bajca jeden skoczek nagle "zaskakuje", ale zmiany całej drużyny nie da się wytłumaczyć zbiegiem okoliczności. Dlatego śmieszą mnie te wasze ujadania i trochę mi nawet was żal, że zawiść może aż tak zaślepiać.
(26.01.2005, 10:24)
daf
@mmm_krakow
Franio jest w gorszej sytuacji, bo nie jest taki gładki w mowie jak Wójt... <lol>
(26.01.2005, 08:56)
daf
A może to była drużyna skoczków z Trynidadu i Tobago? Dlatego w Europie cicho...
(26.01.2005, 08:55)
mmm_krakow
@daf
Ewentualnie Franio Smuda ;)
(26.01.2005, 08:54)
mmm_krakow
I OŚWIEĆCIE MNIE PROSZĘ, JAKĄ CZWARTĄ EKIPĘ NARODOWĄ SKOCZKÓW TRENOWAŁ???
Bo przed 1997 rokiem to o nim nawet wróble nie ćwirkały na ogrodzeniu skoczni :(
(26.01.2005, 08:53)
daf
Hehehe, frontalny atak... Ta czwarta ekipa to być może pododdział w wojsku (o ile Kojonkoski był w wojsku...)
"...w jaki sposób sfrustrowani zawodnicy odzyskują pewność siebie i zdolność do wielkich osiągnięć, o silnych indywidualistach, którym udaje się stworzyć zgrany zespół..." - @mmm_krakow - masz rację, to mistrz sztuki motywowania, a nie trener. On ma swojego odpowiednika w polskiej piłce nożnej (oczywiście z zachowaniem skali) - to Janusz Wójcik - kiepski trener, dobry motywator i negocjator :)
(26.01.2005, 08:51)
mmm_kraków
Mitomania - czyli tworzenie mitu, który nie ma żadnych podstaw :D Np. jakie SUKCESY z Austriakami, hę? Bunt kadry to sukcesy???
A "Mikomania" niektórych naszych dziennikarzy i kibiców to swoją drogą... :>
(26.01.2005, 08:51)
mazda
też tak myślę!!!
(26.01.2005, 08:38)
Squeal
Literówka. Pewnie chodziło o "mikomanię".
(26.01.2005, 08:30)
mazda
mitomania???co to takiego?
(26.01.2005, 08:09)
mmm_krakow
Jak wytłumaczyć sukcesy, jakie odnosił prowadząc kadrę Austrii?
???
Sukcesy??? Może mi ktoś je pokazać paluszkiem, bo chyba jestem ślepa :( I bunt całej kadry w drugim sezonie... To są SUKCESY???
Grunt to mitomania :))))
Od 15 lat trenuje skoczków??? W tym czasie prowadził 4 kadry narodowe???
Z tego co mi wiadomo, to:
Austria 97-99
Finlandia 99-2002
i potem Norwegia...
Skąd ta czwarta ekipa???
(26.01.2005, 07:36)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Książka o Kojonkoskim na polskim rynku
Książka o Kojonkoskim na polskim rynku

Książka o Kojonkoskim na polskim rynku

Kalendarium
Thomas Morgenstern
Najbliższe zawody - szczegółowy program
21 listopada 2024 (czwartek)
19:30
PŚ Lillehammer
odprawa techniczna K/M
22 listopada 2024 (piątek)
09:30
PŚ Lillehammer
oficjalny trening K
13:45
PŚ Lillehammer
oficjalny trening M
16:15
PŚ Lillehammer
konkurs mix
23 listopada 2024 (sobota)
11:00
PŚ Lillehammer
kwalifikacje K
12:30
PŚ Lillehammer
konkurs ind. K
14:45
PŚ Lillehammer
kwalifikacje M
16:00
PŚ Lillehammer
konkurs ind. M
24 listopada 2024 (niedziela)
11:00
PŚ Lillehammer
kwalifikacje K
12:30
PŚ Lillehammer
konkurs ind. K
14:45
PŚ Lillehammer
kwalifikacje M
16:00
PŚ Lillehammer
konkurs ind. M
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Sonda
Kto był największym objawieniem lata 2024?
Paweł Wąsek
Alex Insam
Artti Aigro
Valentin Foubert
Tate Frantz
Julijan Smid
Szymon Byrski
Łukasz Łukaszczyk
Niki Humml
inny skoczek
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich