Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
21
22
23
24
25
28
29
30
31
październik 2024
Najbliższe zawody
22.11.2024, godz. 16:15
Lillehammer HS-140
PŚ mix

Skoczkowie nie mają ani chwili wytchnienia. Już za tydzień „cyrk Waltera Hofera” udaje się na skocznie Okurayama w Sapporo. Sezon jest wyjątkowy wyczerpujący, a organizatorzy Pucharu Świata nie zdecydowali się na zrobienie przerwy dla zawodników, jak było w przypadku biegaczy w mijający weekend. Dla wielu trenerów najistotniejsze są teraz przygotowania do Mistrzostw Świata, które już za trzy tygodnie odbędą się w południowych Niemczech. Dlatego też w Japonii nie oglądniemy kilku czołowych zawodników.

Już od kilku dni wiadomo było, że nie udadzą się tam dwaj najwyżej sklasyfikowani w Pucharze Świata Finowie – Janne Ahonen i Matti Hautamäki. Podczas konkursu na Wielkiej Krokwi dowiedzieliśmy się także, iż na skoczni, na której święcił triumfy w 1972 roku Wojciech Fortuna, nie pojawi się w tym roku Adam Małysz. Co więcej nie zobaczymy tam żadnego z biało-czerwonych. Również Niemcy zapowiedzieli, że kadra A odpuszcza zawody w Sapporo. Nie wiadomo jednak czy nie jadą tylko czołowi zawodnicy, czy tak jak w przypadku Polaków nie pojedzie nikt. Wiadomo jednak, że w przyszłych konkursach Pucharu Świata nie zobaczymy także Thomasa Morgensterna i Andreasa Widhölzla. Jedynym z reprezentantów Austrii z czołowej 15. Pucharu Świata będzie więc Martin Höllwarth. Raczej nie zobaczymy także obecnego trzeciego zawodnika Pucharu Świata – Jakuba Jandy.

Nie do końca można być pewnym udziału zawodników z Norwegii. Przed konkursami w Zakopanem, trener Mika Kojonkoski powiedział: „Chce widzieć kogoś w Zakopanem na podium. Jeśli tak się nie stanie, nie ma sensu jechać w następny tydzień do Sapporo.” Jak wiemy, Fin zobaczył jednego ze swoich podopiecznych na „pudle”. Co więcej Roar Ljøkelsøy zaliczył w Polsce swój najlepszy wynik w tym sezonie, odnosząc swoje dziewiąte w karierze zwycięstwo.

Z pewnością w Sapporo, zobaczymy szeroką kadrę japońską. Oprócz punktujących w tym sezonie: Daiki Ito, Noriakiego Kasai, Hideharu Miyahiry, Akiry Higashi, Takanobu Okabe, Kazuyoshiego Funaki i Kazuyi Yoshioki, zobaczmy także świetne spisującego się w Pucharze Kontynentalnym Tsuyoshi Ichinohe, a ponadto w zawodach wezmą udział Hiroki Yamada, Yusuke Kaneko, Yukio Sakano i Fumihisa Yumoto. Zobaczymy także pierwszą kadrę Rosji, z których w Zakopanem mogliśmy oglądać jedynie Dimitrego Ipatova, oraz Amerykanów w składzie: Clint Jones i Brian Welch.

Reasumując zawody w Japonii można by nazwać w tym momencie słabo obsadzonymi. Miejmy nadzieję jednak, że nie będzie miała miejsce sytuacja, która wydarzyła się na zawodach w kombinacji norweskiej, które odbywały się właśnie w Sapporo. Zarówno wczoraj jak i dziś w konkursach wzięło udział jedynie 30 zawodników.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
Dexter
@Graffix
A skad tam Takano wytrzasnales? Japonczykom przysluguje zreszta jedynie 12 miejsc, a Teppei bylby trzynastym.
(01.02.2005, 17:54)
Graffix
@alpi
zgadzam się z tobą!
(01.02.2005, 15:12)
Graffix
WIEM TYLKO TYLE
Austria: Martin Hoellwarth
Japonia: Ito, Kasai, Okabe, Miyahira, Higashi, Funaki, Yoshioka, Ichinohe, Yamada, Kaneko, Sakano, Yumoto, Takano
USA: Jones,Welch
(01.02.2005, 15:11)
alpi
DLACZEGO nie jedzie nikt z kadry B???Kiedy maja zdobywac doswiadczenie w duzych imprezach???Teraz jest wysmienita okazja, nawet na zdobycie punktow PŚ.
(01.02.2005, 14:17)
@goomek
nawet jak kadra A pojechala trenowac to do Japonii powinien pojechac Horngaher ze śliziem skupniem i pochwala po kontuzji zeby sie oskakal no i jeszcze jakiegos juniora na 4 topór albo urbanski i moze by sie zdarzylo tak jak w COC i np.urbanski by wygral!! to by bylo a w japonii pogoda napewno spłata figla. ludzie z PZN jesteście niepowarzni i potwierdzacie to na kazdym kroku. po nie wyslaniu kadry B do Japonii nastepnymi decyzjami bedą: zadaszenie wielkiej krokwi i zwolnienie kuttina na rzecz tajnera a na mistrzostwa swiata pojada tonio, hula pochwala i moze syn prezesa włodarczyka wezmie narty i sobie pare razy skoczy hehe. Polska to jest bardzo dziwny kraj. ehh
(01.02.2005, 03:17)
Bartt
Mam nadzieję, że skoro już Małysz wycofał się z tych zawodów to opatrzność będzie czuwać i tak jak przed dwoma laty, gdy opuścił Willingen, co najmniej jeden z konkursów odbędzie się w anormalnych warunkach i Hoellwarth bądź Ljoekelsoey (tak jak wtedy Hannawald) zaliczą "zerówkę"... O ile dobrze pamiętam, to w ostatnich sezonach było w Japonii sporo kłopotów, zwłaszcza z obfitymi opadami śniegu...
(01.02.2005, 00:50)
Bartt
Mi się nie podoba, to że Małysz nie jedzie do Japonii. Poprzednie sezony pokazywały, że wycofywanie z rywalizacji zawodnika, który jest w formie mija się z celem. Najlepszy przykład to Sven Hannawald. Pamiętamy jak w 2003 roku w fantastycznym stylu wygrał 2 konkursy w Zakopanem, a potem decyzją trenerów nie udał się do Japonii. A był wtedy w fenomenalnej formie. Trudno powiedzieć jaki wpływ miała ta nieobecność na jego wyjątkowo marny wynik podczas MŚ, ale jeśli miała na celu lepsze przygotowanie się do tej imprezy to na pewno pomysł ten nie wypalił. No a przy okazji Sven zaprzepaścił wówczas szansę na zdobycie Kryształowej Kuli i ostatecznie został z pustymi rękami. Oczywiście ktoś mógłby tu dla kontrastu wpomnieć przykład z sezonu 2001-02, kiedy tuż przed Olimpiadą do Japonii postanowili pojechać Austriacy i w Salt Lake City nie odegrali później żadnej roli. Ale wówczas sytuacja była zgoła inna. Konkursy w Hakubie i Sapporo miały miejsce na tydzień, a nie tak jak teraz, na dwa tygodnie przed docelową imprezą. A do tego dochodziła jeszcze kwestia aklimatyzacji w Stanach Zjednoczonych. Natomiast teraz mamy podobną sytuację do sezonu 2000-01, wtedy okres dzielący Japońskie konkursy od MŚ w Lahti był identyczny jak teraz i jak pamiętamy, starty i zwycięstwa Małysza w Azji nie przeszkodziły mu w zdobywaniu medali podczas MŚ. Dlatego nie popieram decyzji Heinza Kuttina o wycofaniu się z tych zawodów. Owszem, pozostali skoczkowie mogliby zostać i potrenować ale w przypadku Małysza nie ma takiej potrzeby. Wycofywać zawodnika z rywalizacji w momencie gdy znalazł się "na fali" jest trochę dziwnym pomysłem...
(01.02.2005, 00:32)
Adam K.
@Satan- w pełni się z Tobą zgadzam! Nic dodać, nic ująć...
(01.02.2005, 00:05)
Satan
Nie rozumiem dlaczego do Japonii nie jedzie nasza kadra B. Przecież starty to najlepszy trening, a może nawet jakieś punkty PŚ da sie zdobyć. To bez sensu koncentrować się tylko na kadrze A. Gdyby inne federacje myślały tak jak nasza, to w Japonii startowaliby tylko godpodarze, a przecież wszystkie kraje wysyłaja tam swoich skoczków.
...mamy chory kraj...
(31.01.2005, 22:24)
sir_skiner
@dexter
fakt byl. bylem przekonany, ze w Lahti jeszcze nie byl - ech, to juz 5 lat, zlecialo jak z bicza strzelil... jak pomysle, ze za 3, 4 lata Adas nie bedzie juz skakac to smutno na sercu sie robi, oby zszedl ze sceny nie pokonanym (tzn. nie az tak jak niektorzy wielcy skoczkowie ktorzy nie wchodza dzis do finalowej 30-tki)... oby jak najpozniej ;)
(31.01.2005, 21:07)
banan15
Hoelwarth robi sam sobie na złość......
(31.01.2005, 20:14)
xpanzer
z jednej strony szkoda, żę adam spadnie w ogólnej ale z drugiej niech sobie odpocznie i w spokoju potrenuje do mistrzostw... nasuwa się pytanie co do słuszności organizowania konkursów w japoni a napewno co do jego terminu, odpadła już hakuba ( moim zdaniem powinny być organizowane po mistrzostwach ) przecież skoki bez japoni nie byłyby takie... ciekawe, dla holliego to dobry termin bo sobie punktów nazbiera a przecierz w obersdorfie zawsze mu się dobrze skakało... to on obok adama, ahonena matiego morgensterna i niemców będzie miał największe szanse na mistrza...
(31.01.2005, 20:14)
Dexter
@sir_skiner
W Lahti byl liderem PS o ile sie nie myle. Co nie zmienia faktu, ze wiekszosc tytulow zdobyl gdy nie mial numerku startowego 50. Pozdrawiam
(31.01.2005, 20:12)
sir_skiner
@mmm_krakow, @snow
numer startowy 47 to jedno, a to ze Malysz zdobywal tytuly mistrza tylko kiedy nie byl liderem w generalnej klasyfikacji PS (o ile sie nie myle na IO w Salt Lake byl liderem) to tez dobra wrozba ;]
(31.01.2005, 18:58)
Dexter
A z Niemców jada tylko Christian Bruder i Ferdinand Bader. Jak policzylem z pierwszej 35 Pucharu Swiata mozemy byc pewni wystepu tylko 9 zawodników. Nie wiadomo czy jada jeszcze Szwajcarzy i Czesi. Pozdrawiam
(31.01.2005, 15:32)
Dexter
sportsplanet.at podal, ze do Sapporo jada: Hoellwarth, Morgenstern, Koch, Liegl, Schwarzenberger, Kofler, Schneider, Mueller. Takze Morgenstern jednak leci do Japonii i mam mieszane uczucia co do tej decyzji. Natomiast nieoficjalnie dowiedzialem sie, ze Slowenców jada tylko Zupan, Zonta, Bogataj i Kranjec. Z czolowki pojawia sie tez Ljoekelsoey, Bystoel oraz Stensrud i Solem.
(31.01.2005, 15:16)
sir_skiner

"póhar" trzeba niestety odpouscic w tym sezonie, bo liczyc na cud nie ma co - a jesli cud ma sie zdarzyc to zdarzy sie bez malysza w sapporo ;)
odrobic 532pkt w 7 czy 9 konkursow to prawie zadna roznica (no spora, ale aho musialby reguralnie wypadac poza pierwsza 7-ke, a w to nie wierze), ale jesli adam odrobi ponad 350 punktow, to ja mu i kuttinowi nie zadroszcze tlumaczenia sie przed pismakami i biurokratami...
(31.01.2005, 14:41)
gambler
"Nie oglądniemy"??:), chyba "nie obejrzymy", "nie zobaczymy", albo cos w tym stylu. Autor tego tekstu powinien przemyśleć swoją wypowiedź...:)
(31.01.2005, 13:38)
andbal
@daf
Zapomniałeś o 4-ech Słoweńcach, Japończykach, że o Szwajcarach nie wpomnę. Na mistrzostwa przyjadą zapewne również Czesi i Rosjanie. Innych w Twych rozważniach możemy pominąć.
(31.01.2005, 13:34)
andbal
@daf
Zapomniałeś o 4-ech Słoweńcach, Japończykach, że o Szwajcarach nie wpomnę. Na mistrzostwa przyjadą zapewne również Czesi i Rosjanie. Innych w Twych rozważniach możemy pominąć.
(31.01.2005, 13:28)
mmm_krakow
@snow
SUUUUUUUUUPEEEEEEEER!
Też o tym myślałam ;)
(31.01.2005, 13:18)
snow
Jak najbardziej niech jadą Ljoekelsoey i Hoellwarth.
Zadziała prawidłowość na korzysć Adama.
W Predazzo na mistrzostwach świata wystartował z nr 47, w Zakopanem w wieczornym konlursie też miał nr 47.
Spadając w generalce PŚ na czwarte miejsce otrzyma więc w Oberstdorfie nr 47. Wniosek? :)
(31.01.2005, 12:48)
Dexter
@mmm_krakow
A widzisz z Krakowa :)) Co do Morgiego, to jest wyraznie zmeczony i potrzebuje tej przerwy. Taka podróz na pewno wyczerpalaby go bardzo. Ciesze sie na takie zawody, jakie sie zanosza. Jak dobrze pojdzie to z 15. PS bedzie tylko Hoellwarth, Ito, Kasai i Jussilainen. Ale to by bylo zbyt piekne, zeby moglo byc prawdziwe. Daiki bedzie miec szanse na swoje pierwsze zwyciestwo, a moze zwyciezy po ponad 3 latach Risto? Nie moge sie juz doczekac listy startowej. Zobaczymy...
(31.01.2005, 12:33)
mmm_krakow
@Dexter
Teraz jakby mój "ólóbieniec" wysłał całą ekipę do Sapporo, to mógłby pewnie podpisać już swoją dymisję i na wszelki wypadek położyć na biurko ;) A Pointner mógłby zacząć szukac, czy czasem na Nowej Zelandii nie chcą stworzyć kadry skoków, hehe ;)
Wygląda na to, że panowie może ociupinkę zmądrzeli, hehe
Aczkolwiek wszystko się okaże w Oberstdorfie, bo moim zdaniem wysyłając Hoellwartha do Sapporo pozbawiają się "pewniaka" w konkursie na K-90, hehe - dla nas lepiej, jednego mniej ;))))))))
I może się okazać, że ich dotychczasowe wyniki są idealnym patentem na roztrwonienie formy przed czasem, hehe Bo odnoszę wrażenie, że Morgi i Widhoelzl całkowicie stracili dynamikę... Czy pomoże ta krótka przerwa? Zobaczymy ;)
Tak jak te 12 wygranych Ahonena...
"Póchar" może wygra, ale na MŚ niewiele pokaże...
Pozdrówka ;)
PS - nie wiedziałam, że ty też z Krakowa ;)
(31.01.2005, 12:20)
Dexter
@mmm_krakow
Z tym zupelnie sie zgadzam co napisalas. W swoim poscie mialem na mysli to, ze kazdy uczy sie na swoich bledach. Nie ma sensu, zeby krakowianie sie klócili - to domena warszawiaków. Pozdrawiam
(31.01.2005, 11:55)
dawid
Moim zdaniem powinni wyslac do Japoni paru polaków którzy nam sie nie przydadzą na MŚ np. T Tajnera, M Bachlede, K Stocha i T Pochwałe. Na pewno by była szansa na pare punktow
(31.01.2005, 11:36)
mmm_krakow
@Dexter
Wnioski wyciągnęłi - Innauer podał się do dymisji, hehe
Różnica jest jedna - wtedy mieli super formę, co pokazały konkursy w Wilingen i Zakopcu, więc rzeczywiście - Japonia kusiła. I nie byłabym taka do końca pewna, czy to była tylko wina wyjazdu do Japonii, bo Hoellwarth w Japonii nie był, a w Salt Lake City za wiele nie pokazał :D Ich chyba bardziej położyło to, że SLC było na wysokości 2000 metrów nad poziomem morza :D Brak aklimatyzacji czasowej i wysokościowej :D
Teraz za bardzo w Zakopcu to nie błyszczeli, widać jak forma Morgensterna i Widhoelzla zaczyna opadać - a śledzę od początku sezonu ;) Więc wyjazd byłby szczytem głupoty., wskazany raczej trening.
Czekam na Pregelato, wtedy się przekonamy ;D
(31.01.2005, 10:55)
noowik
A moje zdanie jest takieL od lat wiadomo, że konkursy japońskie to głównie walka z wiatrem. Moja prognoza więc mówi, że oby dwa konkursy zostaną odwołane z powodu zbyt silnego wiaterku, a Adaś nie dość, że zostanie wiceliderem- to będzie miał na koncie zasłużony odpoczynek:)
(31.01.2005, 10:27)
Dexter
@mmm_krakow
Jestem Ci niezmiernie wdzieczny za doinformowanie mnie. Nie mów prosze tylko, ze Austiacy nie wyciagneli stosownych wniosków z tego wyjazdu...
(31.01.2005, 10:18)
daf
i jeszcze o PŚ: o trzy czołowe lokaty powalczą Ahonen, Małysz, Ljoekelsoey i Janda. Dla Hoelliego maksymalnie 5 miejsce :)
(31.01.2005, 10:13)
daf
Hoellwarth stawia na PŚ, a moim zdaniem się przejedzie, bo nie będzie miał ani "pudła" w PŚ, ani indywidualnie medalu na MŚ.
Natomiast tak sobie myślę, że w MŚ nieźle powinni wypaść nasi indywidualnie, bo będzie tylko po 4 Austriaków, Norwegów czy Finów :), zatem "30" raczej pewna dla nawet trzech naszych :)
(31.01.2005, 10:11)
mmm_krakow
Jak Hoelli jedzie, to jednego pewniaka na K-90 na Mistrzostwach mniej, hehe
(31.01.2005, 08:21)
mmm_krakow
@Dexter
Dziecino, Pointner był wtedy asystentem Innauera [a tak naprawdę to on odwalał 90% roboty] :D A Innauer dalej jest Dyrektorem Sportowym i podlegają mu trenerzy... Ponadto Pointner to jego pupilek... Więc na to samo wychodzi :D
(31.01.2005, 08:21)
Piotr
Dlaczego zawodow w Japonii i USA (ewentualnie) nie organizuje
sie na poczatku sezonu? Przeciez wiadomo, ze srodek sezon. to newralgiczny punkt i najlepsi musza miec chwile przerwy...
(31.01.2005, 02:59)
Eowyn
@m. - no wlasnie, tez nie rozumiem dlaczego nie wysla naszych drugoligowcow... :-(
(31.01.2005, 02:53)
Squeal
Szczerze? Nie wierzę, żeby Roar nie pojechał do Japonii. Odpuścić dwa pewne zwycięstwa? Nie w jego stylu. Poza tym mówimy o człowieku, który nie opuścił żadnego konkursu PŚ od trzech sezonów.
Norwedzy co prawda i taką ewentualność planowali, ale po wczorajszym zwycięstwie chyba nie ma o czym mówić. Co najwyżej nie pojedzie reszta kadry (poza Bystoelem reszta skacze tak sobie).
(31.01.2005, 00:19)
m.
Może warto wysłać skład z pucharu kontynentalnego? Szanse, że zapunktują przy obsadzie 30-tu kilku zawodników są takie same jak w PK przy 60-ciu.
(31.01.2005, 00:00)
Adam K.
@rob- nic dziwnego, że Widhoelzl tym razem nie jedzie do Japonii. Chyba wyciągnał wnioski z tamtych wydarzeń... Wtedy w kraju kwitnącej wiśni skakał wspaniale i pewnie wygrywał, a po krótkim czasie na olimpiadzie był cieniem samego siebie, podobnie jak cała kadra trenera Innauera... Dziwi mnie tylko, że Hoellwarth miałby się tam pojawić...
(30.01.2005, 23:02)
doda-elektroda
bez sensu jest jechać do Japonii. zanim skoczkowie sie zaklimatyzuja i dobrze tam poczuja, bedzie juz po konkursach.
jednak z drugiej strony...jesli pojedzie tam Holli, może odrobic strate do Adasia w generalce.
tak zle, i tak niedobrze.
powinni odpuscic te konkursy- skoczkowie sa juz zmeczeni...
(30.01.2005, 22:42)
Dexter
@rob
Wez pod uwage, ze w 2002 trenerem byl Anton Innauer, a teraz jest Alexander Pointner. O starcie decyduje mimo wszystko trener, a nie zawodnik.
(30.01.2005, 22:26)
rob
Widhoelzl byl w Japonii nawet w sezonie 2001/2002 kiedy nie bylo tam totalnie zadnych skoczkow z czolowki, dziwne ze nie jedzie teraz :)
(30.01.2005, 22:15)
remix
No to za nami już 19 z 28 konkursów Pucharu Świata w tym sezonie. Do Japonii nie jedzie czołówka ( poza Martinem Höllwarthem i być może będzie Roar Ljoekelsoey co jest wątpliwe). Po konkursach w Sapporo będziemy mieli już za nami 21 z 28 konkursów. Więc pozostanie już tylko 7 konkursów do końca sezonu. Lider Pucharu Świata Fin Janne Ahonen ma 532 punkty przewago nad drugim Adamem Małyszem i z tego wynika ze musi wygrac jeszcze 4 kunkursy żeby ostatecznie zapewnić sobie triumf w końcowej klasyfikacji choć nie miusi bo gdyby Adaś Małysz lub ktoś z czołówki wygrał wszystkie konkusry co pozostały to Ahonen musiałby we wszystkich konkursach zajmowac miejsce w pierwszej 10 lub jej okolicach. Ale to tylko przypuszczenia i można powiedzieć że Tytuł ma już w kieszeni za to Małyszowi pozostaje walczyć o medale na MŚ i o kryształową kule za Loty Narciarskie. Jednym słowem szykuje sie udany koniec sezonu.
(30.01.2005, 21:34)
Nasedo
Jednak Ljoekelsoy sie napalił na podium klasyfikacji generalnej pucharu świata... Małysz znow bedzie 4warty.
(30.01.2005, 21:19)
aho
No to jeden kandydat na medal na K90 na MŚ mniej(Höllwarth)
(30.01.2005, 21:10)
Charisma
I dobrze, że nie będzie Ahonena i Hautamaekiego. Jak trochę potrenują to na pewno wrócą do formy. Morgi też niech sobie trochę odpocznie, bo w Zakopanem to prawie wogóle się nie
uśmiechał. Może mu się humorek poprawi. Ale w Sapporo będzie nudno, więc nie ma co oglądać, bo co może zdziałać sam Hollwarth? Jedynie przegonic Małysza i Jandę w klasyfikacji generalnej, co Małysz i tak nadrobi. Pozdro!
(30.01.2005, 20:57)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Nieobecni w Sapporo
Nieobecni w Sapporo

Nieobecni w Sapporo

Kalendarium
Thomas Morgenstern
Najbliższe zawody - szczegółowy program
21 listopada 2024 (czwartek)
19:30
PŚ Lillehammer
odprawa techniczna K/M
22 listopada 2024 (piątek)
09:30
PŚ Lillehammer
oficjalny trening K
13:45
PŚ Lillehammer
oficjalny trening M
16:15
PŚ Lillehammer
konkurs mix
23 listopada 2024 (sobota)
11:00
PŚ Lillehammer
kwalifikacje K
12:30
PŚ Lillehammer
konkurs ind. K
14:45
PŚ Lillehammer
kwalifikacje M
16:00
PŚ Lillehammer
konkurs ind. M
24 listopada 2024 (niedziela)
11:00
PŚ Lillehammer
kwalifikacje K
12:30
PŚ Lillehammer
konkurs ind. K
14:45
PŚ Lillehammer
kwalifikacje M
16:00
PŚ Lillehammer
konkurs ind. M
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Sonda
Kto był największym objawieniem lata 2024?
Paweł Wąsek
Alex Insam
Artti Aigro
Valentin Foubert
Tate Frantz
Julijan Smid
Szymon Byrski
Łukasz Łukaszczyk
Niki Humml
inny skoczek
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich